انواع سس هاغذاهای اصلی

طرز تهیه سس قارچ خامه ای

این سس خامه ای ، از استیک گرفته تا مرغ و ماکارونی ، نوعی سس است که شما بارها و بارها درست خواهید کرد و با انواع غذا سرو خواهید کرد. لوکس و در عین حال ساده ، نکته کلیدی در اینجا استفاده از سس با استفاده از  پارمزان و آبگوشت است. این دستور حدود 3 فنجان سس تهیه میکند- برای 3 تا 4 نفر اگر بخواهید ماکارونی تهیه کنید کافی است. برای آشنایی با طرز تهیه و دستور پخت سس قارچ خامه ای مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه و دستور پخت سس قارچ خامه ای

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک
1/2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
g 300 گرم یا 10 اونس قارچ ، قطعه قطعه شده
مقداری نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
2 حبه سیر ، خرد شده
1/4 فنجان (65 میلی لیتر) آب
1/2 فنجان (125 میلی لیتر) آب مرغ یا سبزیجات

1 فنجان (250 میلی لیتر) خامه سنگین یا غلیظ شده
1/2 فنجان پنیر پارمزان ، ریز رنده شده (30 گرم / 1 اونس)
قاشق چایخوری برگ تازه آویشن (یا 1/4 – 1/2 قاشق چایخوری خشک شده)

دستور پخت:

روغن را گرم کرده و کره را در ماهیتابه با حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. قارچ را اضافه کنید و آرام آرام بپزید تا طلایی شود – حدود 4 تا 5 دقیقه طول می کشد. نیازی به هم زدن مداوم نیست. درست قبل از کاملا پخته شدن آنها ، سیر و کمی نمک و فلفل را اضافه کنید. آنرا بپزید تا سیر طلایی شود ( حدود 1 دقیقه). آب را  اضافه کنید چکه خواهد کرد. هم بزنید ، قارچ را از کف قابلمه جدا کنید ، به مدت 1 دقیقه یا تا حدی که بیشتر آب بخار شود بپزید.

آب مرغ یا سبزیجات ، خامه و پنیر پارمزان را اضافه کنید. هم بزنید ، سپس حرارت را روی کم رو به متوسط قرار دهید تا سس به جوش بیاید – سریع جوش نیایید ، ممکن است سس خراب شود. گاهی اوقات هم بزنید و به مدت 2 – 3 دقیقه آن را بپزید تا غلیظ شود. نباید خیلی غلیظ باشد. آویشن را اضافه کنید ، نمک و فلفل را مطابق ذائقه خود  تنظیم کنید. از روی حرارت بردارید. روی استیک یا سایر غذا های پخته شده سرو کنید. با ماکارونی ، داخل سیب زمینی پخته شده ، با گوشت گاو ، مرغ ، املت های دودی سرو کنید. نوش جان!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا