انواع حلواانواع دسرغذاهای اصلیمنوی صبحانهمنوی محرم

طرز تهیه و دستور پخت حلوا

حلوا با آرد گندم ، کره ، شکر و گلاب تهیه می شود. در ایران معمولاً حلوا را در تعطیلات مذهبی درست می کنند و بعد از مراسم تشییع جنازه سرو می کنند. از طرف دیگر ، من فکر می کنم که شما برای تهیه حلوا نیازی به موقعیت خاصی ندارید. حلوا یک دسر بسیار لذیذ و سیرکننده است. می توانید حلوا باقیمانده را برای بعد منجمد کنید. به خوبی در فریزر نگهداری می شود. برای آشنایی با طرز تهیه و دستور پخت حلوا مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

حلوا

طرز تهیه و دستور پخت حلوا

مواد لازم:

برای شربت:

1 1/2 فنجان شکر
1 1/2 فنجان آب
1/4 فنجان گلاب
1/4 قاشق چای خوری پودر هل
1/4 قاشق چای خوری زعفران ساییده شده در 2 قاشق غذاخوری آب داغ حل شده

برای حلوا:

2 فنجان آرد الک شده
1 فنجان روغن نباتی یا کره بدون نمک

تزئین:

بادام خلال شده
پسته خلال شده
پودر نارگیل

دستور پخت:

شکر و آب را در قابلمه متوسط ​​و روی حرارت متوسط ​​ترکیب کنید. بجوشانید و هل ، زعفران و گلاب اضافه کنید. از روی حرارت برداشته ، کنار بگذارید. یک قابلمه و یا ماهی تابه را روی حرارت متوسط ​​رو به کم قرار دهید و آرد را به مدت 8-10 دقیقه کمی بو داده کنید، تا زمانی که بو و عطرش در بیاید.

مرتب هم بزنید. روغن را اضافه کرده و حدود 10-12 دقیقه با حرارت کم بپزید به طور مداوم هم بزنید. در حین هم زدن ، شربت شکر را به تدریج درون قابلمه بریزید ، تا کاملاً جذب شده و حلوا غلیظ شود. آن را از روی حرارت برداشته و حلوا را روی ظرف سرو منتقل کنید. با پشت قاشق حلوا را صاف کرده و با خلال بادام و پودر نارگیل تزئین کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا