انواع پلو و چلوغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

دستور پخت لوبیا پلو با گوشت گاو

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه لوبیا پلو آشنا میکنیم. لوبیا پلو یک غذای لذیذ و آسان است که با گوشت، برنج، لوبیا سبز و سیب زمینی تهیه و سرو میشود. دستور تهیه بسیار ساده ای دارد و مطمئنا همه از آن لذت خواهند برد. برای آشنایی با دستور پخت لوبیا پلو با گوشت گاو مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت لوبیا پلو با گوشت گاو

مواد لازم:

2 فنجان برنج
1 عدد پیاز متوسط ، خرد شده
454 گرم گوشت گاو ، خرد شده
454 گرم لوبیای سبز تازه یا منجمد درشت خرد شده
2-3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
½ قاشق چای خوری زعفران حل شده در ⅓ فنجان آب داغ
1 قاشق چایخوری زردچوبه
1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
½ قاشق چای خوری پودر هل ( اختیاری )
½ قاشق چایخوری پودر دارچین
1 عدد سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده
مقداری نمک
روغن
آب

دستور پخت:

3 قاشق غذاخوری روغن را در یک ظرف با حرارت متوسط گرم کرده و پیازهای خرد شده را تفت دهید تا نرم شوند. گوشت گاو را اضافه کرده و هم بزنید تا کمی قهوه ای شود. نمک ، زردچوبه ، فلفل ، دارچین و هل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آب زعفران را اضافه کرده و کاملاً هم بزنید.

لوبیا سبز را به ماهیتابه اضافه کنید و 5-7 دقیقه آن را بپزید. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به مدت 2-3 دقیقه با گوشت و لوبیا سبز خوب مخلوط کنید. دو فنجان آب اضافه کنید ، حرارت را کم کنید ، درب ظرف را بگذارید و برای 40 تا 30 دقیقه بپزد تا غلیظ شود و گوشت نرم شود. در همین حال در یک قابلمه ، 6 فنجان آب را روی حرارت متوسط جوش بیاورید. پس از آماده شدن برنج ، آن را آبکش کنید و با آب خنک بشویید.

قابلمه را دوباره روی حرارت متوسط قرار دهید و 2-3 قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. سیب زمینی ها را ورقه ورقه کنید و ته قابلمه بچینید. یک لایه برنج روی سیب زمینی ها اضافه کنید. سپس نیمی از گوشت و سس لوبیا سبز را اضافه کنید. دوباره همین کار را تکرار کنید. مقداری کره یا روغن اضافه کنید. حرارت را کم کنید ، درب ظرف را بگذارید و حدود 45 دقیقه بپزید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا