انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه استانبولی پلو

استانبولی پلو ترکیبی لذیذی از برنج ، گوشت گاو ، رب گوجه فرنگی و سیب زمینی است. دستور العمل این غذا از منطقه ای به منطقه دیگر یا حتی از یک خانواده به خانواده دیگر متفاوت است. بعضی از خانواده ها آن را فقط با برنج و گوجه فرنگی درست می کنند ، برخی سیب زمینی به آن اضافه می کنند و برخی دیگر از خانواده ها گوشت و لوبیا سبز را اضافه می کنند. برای آشنایی با طرز تهیه استانبولی پلو مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

استانبولی پلو

طرز تهیه استانبولی پلو

مواد لازم:

2 فنجان برنج دانه بلند
1 عدد پیاز متوسط ، خرد شده
454 گرم گوشت گاو
3 عدد سیب زمینی متوسط
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1 قاشق چایخوری زردچوبه
½ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه
1/2 قاشق چای خوری نمک (برای گوشت)
1 قاشق چایخوری نمک (برای برنج)
¼ قاشق چای خوری زعفران ساییده شده در 4 قاشق غذاخوری آب داغ حل شود
اب
روغن

دستور پخت:

2-3 قاشق غذاخوری روغن را در یک ظرف با حرارت متوسط ​​گرم کنید و پیازهای خرد شده را تفت دهید تا نرم شود. گوشت گاو چرخ شده را اضافه کرده و هم بزنید تا کمی قهوه ای شود. نمک ، زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. آنها را به قابلمه اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه بپزید.

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به مدت 2-3 دقیقه با گوشت و سیب زمینی خوب مخلوط کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بپزد ، سپس آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. در یک قابلمه ، 6 فنجان آب را روی حرارت متوسط ​​جوش بیاورید. برنج را در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید تا برنج کمی پخته شود. پس از آماده شدن برنج ، آن را آبکش کنید و با آب خنک بشویید.

قابلمه را دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و 2 قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید و یک لایه برنج اضافه کنید. سپس مقداری گوشت و سس سیب زمینی لایه لایه کرده و نیمی از آب زعفران را اضافه کنید. مرتب کردن لایه لایه برنج و سس را با یک لایه برنج ادامه دهید. نیمه دیگر آب زعفران را به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید ، درب ظرف را بگذارید و حدود 45-60 دقیقه بپزید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا