تازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه بادمجان شکم پر همراه با خلال بادام

بادمجان شکم پر یک گزینه عالی برای یک شام در کنار دوستان و خانواده میباشد تا از آن لذت ببرید. پخت این غذا لذیذ زمان زیادی نمیخواهد. برای آشنایی با طرز تهیه بادمجان شکم پر همراه با خلال بادام مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه بادجان شکم پر همراه با خلال بادام

طرز تهیه بادمجان شکم پر همراه با خلال بادام

مواد لازم:

4 عدد بادمجان متوسط پوست گرفته شده
230 گرم گوشت چرخ شده (گوشت بره یا گوشت گاو)
1 عدد پیاز بزرگ خرد شده
3 عدد سیب زمینی متوسط ، پوست کنده ، مکعبی خرد شده
لوبیای سبز تازه 200 گرم خرد شده
3 عدد گوجه فرنگی متوسط خرد شده
2 حبه سیر بزرگ ، خرد شده
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1/3 قاشق چایخوری زردچوبه
1/4 قاشق چایخوری زیره
کمی فلفل قرمز
نمک و فلفل سیاه برای طعم دادن
آب یک لیمو
2-3 قاشق غذاخوری خلال بادام
روغن زیتون یا روغن نباتی

دستور پخت:

در یک ماهیتابه 3-4 قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید ، بادمجان را سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. کنار بگذارید تا خنک شود. در یک ماهیتابه دیگر، روغن کافی اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید ، پیازهای خرد شده را تفت دهید تا شفاف شوند. سیر خرد شده را اضافه کنید ، چند دقیقه تفت دهید و سپس زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید.

گوشت را اضافه کنید تا کاملاً پخته و نرم شود. سیب زمینی ، لوبیای سبز و گوجه فرنگی خرد شده را به ترتیب اضافه کرده و هر کدام را برای چند دقیقه تفت دهید. زیره ، فلفل قرمز و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید تا مزه دار شود. همه مواد را با هم تفت دهید. خوب هم بزنید و 1/2 فنجان آب به آن اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و به مدت 40 دقیقه روی حرارت متوسط رو به کم بپزید.

هنگامی که بادمجان ها به اندازه کافی خنک شدند، به آرامی از طول برش دهید. کمی نمک درون بادمجان بپاشید و با چنگال کمی داخل آن را آرام ریش ریش کنید تا نرم شود. بادمجان ها را با مواد پر کرده و روی آن خلال بادام بریزید. یک قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه با حرارت متوسط ​​گرم کنید ، رب گوجه فرنگی را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بعد از چند دقیقه ، برش های گوجه فرنگی را در یک لایه با هم قرار دهید. بادمجان پر شده را روی گوجه فرنگی های لایه ای قرار دهید ، یک فنجان آب داغ و آب لیمو تازه اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید 15-20 دقیقه روی حرارت کم بپزد. برای سرو ، بادمجان پر شده را روی بشقاب با برنج یا نان گرم و ماست قرار دهید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا