انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

دستور پخت عدس پلو با گوشت گوساله

عدس پلو یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که طعم بی نظیری دارد. این یک روش عالی برای تهیه برنج است برای زمانی که وقت زیادی ندارید اما چیز خوشمزه ای می خواهید. برنج با عدس معمولاً در مجالس رسمی سرو نمی شود. با این حال ، می توانید آن را برای خانواده ، اقوام نزدیک و دوستان خود تهیه کنید. عدس پلو را می توان با گوشت گوساله پخت و سرو کرد. می توانید گوشت پخته شده را روی برنج ، و یا در کنار برنج سرو کنید یا می توانید آن را همراه با برنج و عدس در همان قابلمه بپزید. برای آشنایی با دستور پخت عدس پلو با گوشت گوساله مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

عدس پلو

دستور پخت عدس پلو با گوشت گوساله

مواد لازم:

2 فنجان برنج
1 1/2 فنجان عدس
1/4 قاشق چای خوری زعفران در 3 قاشق غذاخوری آب داغ حل شده
1 عدد پیاز کوچک ، ریز خرد شده
1 عدد چوب دارچین
1/4 قاشق چایخوری زردچوبه
نمک و فلفل برای طعم دادن
روغن نباتی یا روغن زیتون

روی برنج:

پیاز داغ
1/2 فنجان کشمش
1/2 فنجان خرما

دستور پخت:

عدس را دو بار بشویید. در قابلمه را بگذارید ، 2/1 فنجان آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​رو به بالا بجوشانید. حرارت را کم ​​کنید ، 1/4 قاشق چای خوری نمک اضافه کنید ، روی آن را بپوشانید و حدود 20 دقیقه بپزید یا تا زمانی که عدس نرم شود و آب کمی در قابلمه باقی بماند. کنار بگذارید. برنج را با آب خنک بشویید ، در 2-3 فنجان آب با 2 قاشق غذاخوری نمک به مدت چند ساعت خیس کنید.

پیاز خرد شده را در 2 قاشق غذاخوری روغن روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا نرم شود ، زردچوبه را اضافه کنید ، هم بزنید ، کشمش ، خرما و دارچین را اضافه کنید ، برای چند دقیقه کمی تفت دهید. سپس کنار بگذارید. در یک قابلمه نچسب ، 4 فنجان آب را سریع بجوشانید. برنج را آبکش کرده و در آب جوش بریزید. آب را بگذارید تا به مدت 10 دقیقه با حرارت متوسط ​​تا زیاد جوش بخورد. تست کنید برنج آماده است یا نه. آبکش کرده و با آب خنک بشویید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید. چند قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. با یک کفگیر ، یک لایه برنج را درون قابلمه قرار دهید ، یک لایه عدس پخته شده قرار دهید ، سپس یک لایه دیگر برنج ، به شکل هرم هر ردیف را ادامه دهید. زعفران را روی برنج پخش کنید. به منظور آزاد کردن بخار ، 2-3 سوراخ در برنج با کفگیر ایجاد کنید.

روی برنج را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​تا زیاد بپزید ، حرارت را کم ​​کنید و برنج را برای 45-50 دقیقه دیگر دم بگذارید. برنج را در بشقاب سرو کنید که روی آن پیاز سرخ شده ، کشمش و خرما قرار دارد. این غذا را بهتر است با ماست و خیار و سالاد شیرازی سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا