انواع پیش‌غذاغذاهای اصلیغذاهای گوشتیغذای بین الملل

طرز تهیه بورک ترکی خوشمزه

بورک در اصل یک غذای ترکی است که قدمت آن به امپراطوری عثمانی باز می گردد. با این حال ، مانند بسیاری دیگر از غذاهای ترکی میان ایرانیان محبوب است. دلیل این محبوبیت ممکن است این باشد که طعم و مزه در غذاهای ترکی شباهت زیادی به غذاهای ایرانی دارد. بورک به هر غذایی که با خمیر یوفکا (فیلو) درست شود گفته می شود. Filo نوعی خمیر بدون مخمر بسیار نازک است که برای تهیه شیرینی هایی مانند باقلوا و بورک استفاده می شود. راز تهیه این شیرینی های شکم پر این است که قبل از پخت ، مخلوط تخم مرغ و روغن زده شده را روی آنها بزنید. همچنین میتوانید کنجد نیز بپاشید. برای آشنایی با طرز تهیه بورک ترکی خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه بورک ترکی خوشمزه

طرز تهیه بورک ترکی خوشمزه

مواد لازم:

گوشت گاو چرخ شده 250 گرم
1 عدد پیاز متوسط
1 عدد فلفل دلمه ای کوچک
100 گرم قارچ
1 قاشق چایخوری زردچوبه
1 قاشق چایخوری نمک
½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
½ قاشق چایخوری پونه کوهی
½ قاشق چایخوری دارچین
10 ورق شیرینی پزی (تقریباً 21 سانتی متر در 21 سانتی متر)
1 عدد تخم مرغ ، زده شده
100 گرم پنیر چدار رنده شده
روغن
کنجد

دستور پخت:

در یک ماهیتابه بزرگ ، 2 قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را خرد کرده ، به ظرف اضافه کرده و تفت دهید تا نرم شود. فلفل را بریزید و به پیاز اضافه کنید. تفت دهید. گوشت گاو را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط و قهوه ای شود. قارچ ها را ورقه ورقه کرده و به مخلوط اضافه کنید. حدود پنج دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

زردچوبه ، نمک ، پونه کوهی ، فلفل سیاه و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. پنیر را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا ذوب شود. آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کنید و هر ورق فیلو را از وسط برش دهید تا دو مثلث مساوی ایجاد شود. یک قاشق غذاخوری از مخلوط گوشت برداشته و آن را با فاصله یك سانتی متر از گوشه های مثلث قرار دهید.

گوشه را به داخل تا کنید تا شکل پاکت ایجاد شود. تخم مرغ زده شده با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و روی گوشه ها بزنید تا در جای خود قرار گیرد. سپس آن را از پایین شکل پاکت به سمت بالا بچرخانید. مراحل مشابه را با تمام ورق ها انجام دهید و آنها را در یک ظرف پخت چرب قرار دهید. روی مخلوط را با مخلوط تخم مرغ و روغن براش بزنید. می توانید دانه کنجد را نیز به آن اضافه کنید. به مدت 20 دقیقه در فر بپزید تا طلایی شود. به بشقاب منتقل کنید و گرم سرو کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا