آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسرکیک و شیرینی

طرز تهیه توپک های خرمایی

این توپک های خرمایی خوشمزه میان وعده ای آسان و سریع هستند که نیازی به پخت ندارند.. آنها به دلیل داشتن آجیل و خرما که در دستورالعمل استفاده شده کاملاً سالم و مقوی هستند و بدون اضافه کردن شکر بسیار عالی هستند و طعم خوبی دارند! اگرچه خود خرما تقریباً 50٪ قند دارد ، اما خوردن خرما تاثیری در میزان قند خون مانند شکر خریداری شده ندارد. برای تزئین این توپک های انرژی زا خرما از گردو ، پسته ، نارگیل و گلبرگ خشک استفاده کنید اما در صورت تمایل آنها را با مغزهای دیگری که ترجیح می دهید یا در خانه دارید جایگزین کنید. برای آشنایی با طرز تهیه توپک های خرمایی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه توپک های خرمایی

طرز تهیه توپک های خرمایی

مواد لازم:

500 گرم خرما
50 گرم کره
بیسکویت 100 گرمی
آجیل خرد شده (گردو ، پسته ، بادام ، نارگیل ، …) برای تزیین
1 قاشق چایخوری پودر دارچین * اختیاری

دستور تهیه:

خرما را بشویید و پوست آنها را جدا کنید. سپس هر خرما را از وسط نصف کنید و دانه ها را بیرون بیاورید. خرما را در ظرف نچسب با کره روی حرارت ملایم کمی تفت دهید تا کره ذوب شود. کنار بگذار. در یک کاسه بیسکویت را به قطعات کوچک خرد کنید. خرما و مخلوط کره و دارچین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. میتوانید مقداری هم نقل رنگی ، پودر نارگیل (ساده و مخلوط با زعفران) ، گردوی خرد شده و پسته خرد شده برای تزئین استفاده کنید.

همچنین برای بعضی از گلوله ها از گلبرگهای گل رز خشک استفاده کردم که ماده رایج در غذاهای ایرانی است. دستان خود را مرطوب کرده و یک قاشق غذاخوری خمیر خرما را برداشته و آن را به صورت گلوله ای کوچک (به اندازه یک گردو) در آورده و درون کاسه های مغز بچرخانید. چند دقیقه آنها را در یخچال بگذارید و سرو کنید. لذت ببرید!

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا