آشپزی امروز سر آشپزانواع خوراک مرغانواع کباب و انواع کوفتهخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی

تهیه این کباب از تهیه مخلوط گوشت ، شکل دادن آن روی سیخ های بلند با برجستگی هایی با فاصله یکسان است که پخت آن کنار آتش و یا روی منقل بسیار دلچسب است. میتوانید این کباب خوشمزه را با برنج و یا نان سرو کنید و با سالاد لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی

مواد لازم:

900 گرم مرغ چرخ شده (ترجیحاً ران)
1 عدد پیاز بزرگ ، رنده شده
1/3 قاشق چایخوری زردچوبه
1-2 قاشق غذاخوری زعفران در آب خیس خرده
1 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
کمی فلفل قرمز
آب نصف لیمو
روغن زیتون

دستور پخت:

در یک کاسه بزرگ ، مرغ چرخ شده ، پیاز رنده شده ، زردچوبه ، زعفران ، نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز را مخلوط کنید. با استفاده از دستان خود خوب مخلوط کنید . ورز دهید. روی آن را با یک بسته پلاستیکی ( نایلکس ) بپوشانید و به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا طعم ها با هم ترکیب شوند.

یک کاسه آب خنک کنار خود روی پیشخوان بگذارید. یک مشت از مخلوط مرغ برداشته ، آن را دور سیخ قرار داده ، دست خود را در آب فرو برده و گوشت را به صورت کباب بلند درآورید. در یک کاسه کوچک ، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب لیمو مخلوط کنید.

منقل ذغالی یا آتش خود را آماده کنید ، سیخ ها را روی منقل قرار دهید و هر چند دقیقه یک بار آنها را بچرخانید تا کاملا کباب بپزد. مخلوط روغن زیتون و آب لیمو را روی کباب ها هر دو طرف بزنید. کباب ها را روی بشقاب بگذارید ، کمی آب لیمو را روی کباب بریزید ، سماق بپاشید. با برنج ، سبزی ، ماست خیار و دوغ سرو کنید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا