آشپزی امروز سر آشپزانواع غذاهای گیاهی و انواع غذای گیاهخوارانغذاهای اصلی

طرز تهیه کشک بادمجان به روشی ساده

اگر عاشق بادمجان هستید ، غذاهای ایرانی می تواند بهشتی برای شما باشد. یکی از این غذا های لذیذ و محبوب کشک بادمجان است. مواد اصلی این غذا بادمجان و کشک است که طعمی بی نظیر دارد. کشک بادمجان اغلب با لواش سرو می شود ، اما شما می توانید آن را با نان پیتا یا کراکر یا هر نانی که میخواهید سرو کنید. برای آشنایی با طرز تهیه کشک بادمجان به روشی ساده مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان به روشی ساده

مواد لازم:

6 عدد بادمجان متوسط
1 عدد پیاز بزرگ
1 قاشق غذاخوری نعناع خرد شده ، تازه یا خشک
1 قاشق چایخوری زردچوبه
1 قاشق چایخوری نمک
5 حبه سیر
½ فنجان گردو
1 فنجان کشک
مقداری روغن

دستور پخت:

سر بادمجان را جدا کنید ، پوست آنها را بگیرید ، سپس بادمجان ها را از طول به دو نیم برش دهید. در یک ماهیتابه روغن را گرم کنید و بادمجان ها را سرخ کنید تا نرم و طلایی شوند و کنار بگذارید. پیازها را ورقه ورقه خرد کرده و در ماهیتابه با روغن گرم شده به خوبی سرخ کنید. سیر را خرد کرده و به ظرف اضافه کنید. آنها را سرخ کنید تا طلایی شوند.

اکنون نمک ، نعنا و زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و هم بزنید. بادمجان های سرخ شده را به ماهیتابه اضافه کنید. 1/2 پیمانه آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه با حرارت متوسط بپزد. گردوها را خرد کنید. گردو را به ماهیتابه اضافه کنید و مخلوط را له کنید تا یکدست شود. به یک کاسه منتقل کنید و روی آن کشک قرار دهید ، سپس گردو و پیاز سرخ شده را روی آن قرار دهید.

1.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا