تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه گز خوشمزه ایرانی

بهترین شیرینی ها می توان لحاظ کرد گز خوشمزه که از باستان در زندگی ما نقش خوبی را در جمع تنقلات داشته است طرز تهیه گز خوشمزه ایرانی را در منزل یاد بگیریم:

طرز تهیه گز خوشمزه ایرانی

مواد لازم:

2 عدد سفیده تخم مرغ
½ فنجان عسل
2 فنجان شکر
⅓ فنجان شربت ذرت
¼ قاشق چای خوری نمک
2 قاشق چایخوری گلاب
2 قاشق غذاخوری کره نمک ، نرم شده است
1 فنجان پسته و یا خلال مغز بادام

دستور پخت:

همه مواد اولیه خود و همچنین کره و آرد را با یک ژله رول کوچک یا پیرکس آماده کنید (9×9 باید خوب کار کند) زیرا این دستورالعمل آزمایش زمان و هماهنگی است! دوست دارم تابه خود را با کاغذ پوستی که برای سهولت بیشتر و بهم ریختگی کمتر چرب شده ، قرار دهم. دو سفیده را درون ظرف مخلوط کن ایستاده خود و با ضمیمه ویسک قرار دهید ، اما هنوز آن را شروع نکنید.

عسل را در یک قابلمه کوچک و شکر ، شربت ذرت و نمک را در ظرف دیگر بریزید. مخلوط شکر و شربت ذرت را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و از نزدیک شاهد حل شدن شکر باشید. در نهایت این مقدار را به حدود 300 فارنهایت می رسانید – تمام مدت را زیر نظر داشته باشید تا نسوزد. وقتی شکر حل شد و شروع به جوشیدن کرد ، روی دماسنج قفل کنید.

سفیده را با سرعت متوسط ​​تا زیاد شروع به هم زدن کنید تا قله های سفت ایجاد شود. در حالی که تخم مرغ های شما سفید می شوند ، عسل را به جوش نرم درآورید (یادتان باشد مرتباً مخلوط قند خود را بررسی کنید – تیره می شود!) هنگامی که عسل جوش آمد ، با کاهش سرعت لیسک به متوسط ​​و بسیار ملایم ریختن آن در کاسه ، آن را به سفیده اضافه کنید و از پاشیدن آن جلوگیری کنید. مخلوط خود را ادامه دهید ، می خواهید قله های سفت را اصلاح کند.

ادامه دستور پخت:

مخلوط شکر خود را بررسی کنید – هنگامی که به حدود 300 درجه فارنهایت رسید (اکنون یک رنگ کهربا خواهد بود) ، آن را از روی حرارت برداشته و به همان روش عسل به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. این مخلوط در حالی که عجیب بهم می چسبد اما دلهره ندارد – فقط مرتب مخلوط کنید هنگامی که دوباره به قله های سفت برگردد و بافتی براق پیدا کرد ، گلاب و کره خود را اضافه کنید. مرتباً مخلوط کنید تا دوباره به بافت مناسب برگردد.

میکسر خود را متوقف کنید و بیشتر یا همه آجیل خود را بهم بزنید (اگر دوست دارید می توانید مقداری رزرو کنید تا روی آن بپاشید). با استفاده از کاردک و دست محکم ، مخلوط را در ظرف چرب شده خود بریزید و اجازه دهید برای چند ساعت خنک و سفت شود. گاز خود را با استفاده از چاقوی تیز برش نیمکت برش دهید و یا آن را بپیچید یا در ظرفی با آرد نگه دارید تا از چسبیدن آن جلوگیری شود. لذت بردن!

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا