انواع سس هاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

بادمجون کبابی همراه با سس گوشت

بادمجون کبابی همراه با سس گوشت یک روش ساده و عالی برای تهیه یک غذای بسیار سبک و لذیذ است. این غذا میتواند برای زمانی مناسب باشد که زمان زیدای برای تهیه یک غذای لذیذ و دلپذیر نداشته باشید. همچنین میتوانید این دستور بسیار ساده را با برنج و پاستا نیز سرو کرده و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه این غذا مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

بادمجان کبابی

بادمجون کبابی همراه با سس گوشت

مواد لازم:

بادمجان کبابی:
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 حبه سیر ، خرد شده
1/2 قاشق چایخوری مخلوط ادویه ایتالیایی
1/4 قاشق چایخوری نمک
2 عدد بادمجان

سس گوشت: 

227 گرم گوشت گاو
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز کوچک
2 قاشق غذاخوری کره
794 گرم گوجه فرنگی خرد شده
1/2 قاشق چایخوری مخلوط ادویه ایتالیایی
فلفل سیاه تازه آسیاب شده
1/2 قاشق چایخوری نمک
2 قاشق غذاخوری پارمزان رنده شده

دستور پخت:

فر را با دمای 204 درجه سانتی گراد گرم کنید. در یک کاسه کوچک روغن زیتون ، سیر خرد شده ، ادویه ایتالیایی و نمک را مخلوط کنید. هر بادمجان را از وسط به دو نیم کنید ، سپس با استفاده از یک چاقو به حالت ربدری شکل رو بادمجان ها بندازید (پوست آن را سوراخ نکنید). روغن زیتون مزه دار شده را روی سطح بادمجان بپاشید و آن را با پشت قاشق آغشته کنید.

بادمجان را روی یک سینی پخت قرار دهید. بادمجان را حدود 60 دقیقه در فر کبابی کنید ، یا تا زمانی که پوست آن چروکیده شود. در حین کبابی کردن بادمجان ، سس گوشت را آماده کنید. گوشت گاو و روغن زیتون را به یک ماهیتابه اضافه کرده و روی حرارت متوسط ​​بپزید تا گوشت آن سرخ و قهوه رنگ شود.

ادامه دستور پخت:

در صورت استفاده از گوشت گاو با چربی بیشتر ، چربی اضافی ماهیتابه را تخلیه کنید. پیاز را بریزید و آن را به همراه کره به گوشت گاو اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا پیازها نرم و شفاف شوند. گوجه فرنگی خرد شده ، ادویه ایتالیایی و مقداری فلفل سیاه را اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شود ، سپس اجازه دهید سس پخته شود.

هنگامی که به جوش آمد ، حرارت را کم کنید و بگذارید تا بجوشد تا بادمجان بو داده ، یا حداقل به مدت 30 دقیقه بپزد. قبل از سرو ، سس را تست کنید ، و در صورت لزوم نمک اضافه کنید (حدود 1/2 قاشق چایخوری). بعد از اتمام برشته شدن بادمجان ، آنها را با یک کفگیر با دقت از سینی فر جدا کنید (کاملاً نرم خواهند شد). هر بادمجان را به نصف ملاقه سس گوشت و مقداری پنیر پارمزان رنده شده بلافاصله سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا