انواع سوپمنوی صبحانه

دستور پخت عدسی همراه با سیب زمینی

عدسی یکی از مغذی ترین و در عین حال ساده ترین غذا ها میباشد که میتوانید برای صبحانه و یا میان وعده تهیه کرده و لذت ببرید. عدسی پر از مواد مغذی مثل آهن است که یک ماده اساسی برای بدن است. برای آشنایی با دستور پخت عدسی همراه با سیب زمینی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت عدسی همراه با سیب زمینی

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز زرد
3 عدد هویج
2 حبه سیر
454 گرم سیب زمینی
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
426 گرم گوجه فرنگی
1 فنجان عدس قهوه ای
1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز
1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک
1/2 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه ترک خورده
4 فنجان آب سبزیجات
2 قاشق غذاخوری سس سویا

دستور پخت:

پیاز را خرد کنید ، سیر را خرد کرده و هویج را قطعه قطعه کنید (قطعات کوچیک تر بهتر اند). پیاز ، سیر ، هویج و روغن زیتون را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا پیاز نرم شود. در حالی که سبزیجات در حال پخت هستند ، سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی برش دهید.

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به مدت 2-3 دقیقه تفت دادن را ادامه دهید ، یا تا زمانی که رب گوجه فرنگی شروع به پوشاندن کف قابلمه کند. سیب زمینی های مکعبی ، گوجه فرنگی ، عدس ، فلفل قرمز ، ریحان ، پونه کوهی ، فلفل و آب سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شود. در آن را بگذارید و اجازه دهید سوپ جوش بیاید.

بعد از جوش آمدن ، حرارت را کم کنید و بگذارید سوپ حدود 40 دقیقه بجوشد یا تا زمانی که عدس خیلی نرم شود و کمی باز شود (این باعث غلیظ شدن سوپ می شود). سس سویا را به سوپ اضافه کنید ، سپس به آن طعم دهید و در صورت نیاز نمک را تنظیم کنید (مقدار کل آن به میزان نمک آب سبزیجات شما بستگی دارد). میتوانید با نان سرو کنید.

4.7/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا