انواع خوراک مرغخوراک ماکارونیغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی

این دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی بسایر ساده است و بی شک طعم بی نظیری دارد. میتوانید این غذای لذیذ را برای شام و یا ناهار تهیه و سرو کنید و لذت ببرید. در تهیه این دستور از پنیر پارمزان، گوشت مرغ و آرد سوخاری استفاده شده که طعم غذا را چند برابر کرده است. برای آشنایی با این دستور پخت عالی ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی

دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی

مواد لازم:

½ فنجان آرد سوخاری
⅓ فنجان پارمزان رنده شده
1/4 قاشق چایخوری پودر سیر
1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک
1/2  قاشق چایخوری پونه خشک
1/2 قاشق چایخوری نمک
¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
454 گرم مرغ چرخ شده
1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 قاشق غذاخوری روغن
340 گرم ماکارونی
680 گرم سس ماکارونی

دستور پخت:

ابتدا آرد سوخاری و ادویه را با هم ترکیب کنید. در یک کاسه کوچک ، آرد سوخاری ، پارمزان رنده شده ، پودر سیر ، ریحان ، پونه ، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مرغ چرخ شده را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید ، سپس مخلوط آرد سوخاری و تخم مرغ را اضافه کنید. از دستان خود برای ترکیب مواد استفاده کنید تا به طور یکنواخت مخلوط شوند.

مخلوط گوشت را به شکل کوفته شکل دهید ، هر کدام حدود 1-1.5 قاشق غذاخوری. باید حدود 20 کوفته درست شود. 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پس از اینکه داغ داغ شد ، نیمی از کوفته ها را اضافه کنید. کوفته ها را از هر طرف حدود یک دقیقه بپزید ، تا زمانی که هر شش طرف آن سرخ شود و کوفته ها بپزند.

کوفته های پخته شده را به یک بشقاب تمیز منتقل کنید. دوم قاشق غذاخوری روغن را به ماهیتابه اضافه کنید و دسته دوم کوفته را نیز به همین روش بپزید. در حالی که کوفته ها در حال پخت هستند ، پخت ماکارونی و سس را شروع کنید. یک قابلمه آب بگذارید بجوشد. پس از جوش آمدن ، ماکارونی را اضافه کرده و بپزید تا نرم شود (7-10 دقیقه). ماکارونی را آبکش کنید.

سس را به یک ماهیتابه متوسط ​​اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط ​​رو به کم گرم کنید ، گاهی اوقات هم بزنید ، تا گرم شود. پس از پخت تمام کوفته ها ، آنها را به سس اضافه کرده و هم بزنید تا در آن بپزد. در صورت نیاز اجازه دهید چند دقیقه درون سس گرم شوند. سس و کوفته ها را روی ماکارونی قرار دهید و سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا