آشپزی امروز سر آشپزانواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع نان و خمیر- نان پیتا

طرز تهیه انواع نان و خمیر

نان پیتا

ashpaziha

آرد 1 و نیم لیوان  .  شکر 1 قاشق چایخوری  .  نمک 1/2 قاشق چایخوری  .  آب ولرم 1/2 لیوان

بکینگ پودر 1/8 قاشق چایخوری  .  خمیر مایه 1 قاشق چایخوری  .  روغن مایع 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه : آرد ، شکر ، نمک ، بکینگ پودر و خمیر مایه را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس آب ولرم و روغن را اضافه کنید ، مخلوط کنید تا خمیر خوبی بدست بیاید.

 

خمیر را 10 دقیقه ورز دهید سپس کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و حدود 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ( میتوانید داخل ماکروفر یا فر را چند دقیقه روشن کنید تا گرم شود سپس کاسه خمیر را در محیط گرم آن قرار دهید ).

پس از استراحت خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیرها را به نوبت به پهنای 20 سانتیمتر باز کنید  ( برای جلوگیری از خشک شدن خمیرها در طول کار روی خمیرها را با سلفون بپوشانید ) ، زمانی که خمیرها را پهن میکنید فر را با دمای 250 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

 

نان ها را روی سینی فر قرار دهید و در طبقه وسط بگذارید ، صبر کنید تا نان ها پف کنند سپس به سرعت نان ها را از فر خارج کنید ( بیش از حد ماندن نان در فر آن را خشک میکند ) ؛ نان ها را پس از خروج از فر به سرعت میان پارچه بگذارید تا نرم باقی بماند ( پس از خروج از فر پف نان میخوابد ).

نکته ها : نان پیتا همراه با اغلب غذاها و سالاد و … مصرف میشود ، میتوانید به جای بکینگ پودر از 1 قاشق چایخوری بهبود دهنده استفاده کنید.

برای اینکه همه نان ها خوب و یکدست پف کنند بهتر است به این صورت خمیر را پهن کنید : وردنه را در سمت راست خمیر قرار دهید و در جهت عقربه های ساعت یا خلاف آن بچرخانید و آنقدر اینکار را تکرار کنید تا خمیر کامل پهن شود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا