خوراک ماکارونیغذاهاي درياييغذاهای اصلی

طرز تهیه ماکارونی همراه با میگو

ماکارونی و پاستا از غذا های بسیار محبوب و خوشمزه میباشد. همچنین به سادگی و در زمان بسیار کمی تهیه و آماده سرو میشوند. انواع مختلفی از دستور پخت ماکارونی وجو دارد که یکی از آنها تهیه آن با میگو و گوجه گیلاسی است. برای آشنایی با طرز تهیه ماکارونی همراه با میگو مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ماکارونی همراه با میگو

مواد لازم:

340 گرم میگو ، پوست کنده
228 گرم ماکارونی
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 حبه سیر ، خرد شده
مقداری گوجه فرنگی گیلاسی
1/4 فنجان ریحان
1 قاشق غذاخوری پارمزان رنده شده

دستور پخت:

اگر از میگوهای یخ زده استفاده می کنید ، آنها را در آبکش قرار دهید و آب خنک را روی آن بریزید تا ذوب شود (این فقط چند دقیقه طول می کشد). میگو را پوست بگیرید و دم آن را جدا کنید. میگوها را با دستمال کاغذی خشک کنید. یک قابلمه بزرگ آب را برای ماکارونی بجوشانید. پس از جوش آمدن ، ماکارونی را اضافه کرده و جوشاندن را ادامه دهید تا ماکارونی نرم شود (حدود هفت دقیقه). قبل از تخلیه ماکارونی در آبکش ، حدود ½ فنجان آب ماکارونی نشاسته ای ذخیره کنید.

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه بزرگ گرم کنید. پس از داغ شدن ، میگوهای آماده شده را اضافه کرده و تفت دهید تا میگوها صورتی شوند (حدود 2-3 دقیقه). میگوهای پخته شده را در یک کاسه تمیز بردارید. یک قاشق غذاخوری دیگر روغن زیتون به ماهیتابه اضافه کرده و گوجه فرنگی های گیلاسی و سیر خرد شده را اضافه کنید.

به تفت دادن روی حرارت متوسط ​​ادامه دهید تا زمانی که آب گوجه فرنگی آزاد شود. اگر سیر قبل از آب دار شدن گوجه فرنگی شروع به قهوه ای شدن کرد ، چند قاشق غذاخوری آب به ماهیتابه اضافه کنید تا قهوه ای شدن آن کند شود. وقتی گوجه فرنگی ها در ماهیتابه آماده شدند ، ماکارونی پخته و آبکش شده ، ¼ فنجان یحان و حدود نیمی از آب ذخیره شده ماکارونی را اضافه کنید.

هم بزنید تا همه چیز در به خوبی مخلوط شوند ، در صورت نیاز مقدار بیشتری آب ماکارونی اضافه کنید تا ماکارونی شل شود و ریحان را روی همه چیز پخش کنید. در آخر میگوی پخته شده را به ماهیتابه برگردانده و هم بزنید تا با ماکارونی ترکیب شود. روی ماکارونی پارمزان رنده شده بریزید ، سپس سرو کنید!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا