منوی صبحانه

طرز تهیه پنکیک سوفله ژاپنی

طرز تهیه پنکیک سوفله ژاپنی ، همانطور که از نامش مشخص است ، مانند سوفله های کوچک ، بسیار پفکی و نرم ، با عطر و طعم و بافت لطیف هستند. برای این پنکیک ها ، سفیده از زرده جدا شده ، زده شده و به آرامی با زرده مخلوط میشود. سپس پنکیک ها را روی حرارت کم می پزند تا اطمینان حاصل کنند که نسوزند. یک دستور آسان برای تهیه یک صبحانه خوشمزه. برای آشنایی با این دستور پخت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

پنکیک سوفله ژاپنی

طرز تهیه پنکیک سوفله ژاپنی

مواد لازم:

2 عدد تخم مرغ متوسط در دمای اتاق
1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) شیر
1/2 قاشق چایخوری (3 گرم) عصاره وانیل
1/4 فنجان (30 گرم) آرد چند منظوره
1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) بکینگ پودر
1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک
1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) آب لیمو
2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر
مقداری روغن روغن
توت فرنگی یا شاتوت تازه برای سرو ، اختیاری
پودر قند و شربت افرا برای سرو

دستور پخت:

ابتدا قالب های گرد خود را چرب کنید کنید. انتهای کاغذ پوست را با کمی کره ببندید. سفیده را از زرده جدا کنید. شیر و عصاره وانیل را اضافه کنید و کمی مخلوط کنید تا مخلوط شود. آرد و بیکینگ پودر را الک کرده و مخلوط کنید تا مخلوط شود و کنار آن بگذارید تا سفیده ها را بزنید. نمک را در سفیده ها اضافه کنید و شروع به زدن کنید تا کف کند.

آب لیمو را اضافه کنید و به تدریج با اضافغه کردن شکر آنها را با هم ترکیب کنید. مخلوط کردن را ادامه دهید تا خامه ای شود. یک تابه بزرگ نچسب را روی حرارت متوسط کم قرار دهید. سفیده ها را به آرامی در مخلوط زرده مخلوط کنید و به یک سمت هم بزنید. ماهیتابه را با روغن کمی چرب کنید و قالب ها را در تابه قرار دهید. خمیر را به طور مساوی بین قالب ها تقسیم کنید.

حدود 1 قاشق غذاخوری آب بریزید تا بخار ایجاد شود ، در ماهیتابه را بگذارید و حدود 6-8 دقیقه بپزید. پنکیک ها را به آرامی برگردانید ، در صورت تبخیر یک قاشق غذاخوری دیگر آب به آن اضافه کنید ، سپس در ماهیتابه را گذاشته و 5-6 دقیقه دیگر بپزید. قالب را برداشته و پنکیک ها را به یک ظرف سرو منتقل کنید. بلافاصله آن را سرو کنید و با پودر قند یا شربت افرا و انواع توت های تازه تزئین کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا