انواع دلمه و کوکو و کتلتغذاهای اصلی

دلمه برگ مو خوشمزه به روش خانگی

دلمه یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین غذا هاست که در ایران و آسیا محبوبیت بسیاری دارد. دلمه انواع مختلفی دارد مانند دلمه مو، دلمه بادمجان، دلمه کلم و… امروز شما را با طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش خانگی آشنا میکنیم. برای تهیه این دلمه بینظیر و خوش طعم به برنج، برگ مو، عدس، گوشت و ادویه نیاز دارید. یک دستور پخت ساده برای دورهمی های خانوادگی خود. برای آشنایی با این دستورالعمل مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دلمه برگ مو

دلمه مو خوشمزه به روش خانگی

مواد لازم:

1⁄4 فنجان روغن زیتون
1 فنجان پیاز زرد خرد شده
1⁄2 پیازچه ، خرد شده
2 حبه (حدود 1 قاشق غذاخوری) سیر ، پوست کنده و ریز خرد شده
454 گرم گوشت گاو
1⁄3 فنجان عدس
2⁄3 فنجان برنج ایرانی ، شسته شده
1⁄2 فنجان شوید تازه ، ریز خرد شده
1/2 فنجان ترخون تازه ، ریز خرد شده
1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
1⁄4 قاشق چایخوری زعفران
برگ انگور ، شسته شده و تمیز شده
1⁄2 فنجان آب لیمو تازه فشرده شده
1⁄4 فنجان شکر

دستور پخت:

روغن را در یک قابلمه گرم کنید. پیاز ، پیازچه و سیر را اضافه کنید و بپزید تا نرم شود ، حدود 4 دقیقه. گوشت گاو را اضافه کرده و بپزید تا حدو 4 دقیقه که دیگر قهوه ای شود. زعفران ، شوید و ترخون را اضافه کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس عدس و برنج را به همراه 2 فنجان آب اضافه کنید. با در قابلمه روی آن را بپوشانید و بپزید تا حدود 35-45 دقیقه آب تبخیر شود. سپس از روی حرارت بردارید. جعفری و دارچین آسیاب شده را هم بزنید.

برگ را صاف کنید و حدود 2 قاشق غذاخوری مخلوط برنج را در مرکز آن قرار دهید. سپس برگ ها را به شکل استوانه دور برنج بپیچید. برگهای اضافی را کف قابلمه خود بگذارید و سپس دولمه را محکم لایه لایه بچینید. در یک کاسه کوچک ، آبلیمو و شکر را مخلوط کرده و روی دولمه ها بریزید. با در قابلمه بپوشانید. به مدت 45 دقیقه با حرارت متوسط رو به کم بپزید. بگذارید قبل از سرو ، ترجیحاً یک شب در یخچال خنک شود.

2.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا