غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک غذا بسیار لذیذ که از گوشت، تخم مرغ، خلال بادام و پسته و گردو تهیه شده است آشنا کنیم. این غذا در سراسر دنیا به رولت گوشت معروف است. اما در ایران به دلیل اضافه کردن کمی دستور و طعم ایرانی، به طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام معروف است. همچنین این غذا برای کسانی که گوشت قرمز نمی خورند، میتواند یک غذای مناسب باشد. چون میتوان این رولت را با گوشت مرغ نیز تهیه نمود و لذت برد. در روش تهیه رولت با گوشت مرغ، از سینه ی مرغ چرخ کرده استفاده میشود. که آن نیز در نوبه ی طعم لذیذ و خاصی دارد. برای آشنایی با دستور پخت این رولت لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام به روش خانگی.

طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام مجلسی در خانه

مواد لازم:

1 کیلوگرم گوشت چرخ کرده

شیر به میزان لازم

۲ عدد تخم مرغ

1 عدد پیاز درشت

آرد سوخاری به میزان لازم

۳ الی ۴ ورق نان تست

روغن زیتون به مقدار لازم

1 قاشق چای خوری زعفران

نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای وسط رولت:

3 عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری روغن

۵۰ گرم مغز گردو

زرشک، خلال بادام و خلال پسته به میزان لازم

جعفری خرد شده به مقدار لازم

دستور پخت:

گام اول: ابتدا نان تست را درون کمی شیر ریخته تا نرم شود. سپس آن را آبکش کرده و خمیر حاصله را با گوشت، پیاز، تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب ورز دهید. اگر مایه شل بود کمی آرد سوخاری به آن اضافه کنید. سپس زعفران حل شده در آب را نیز به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید.

گام دوم: در این مرحله برای تهیه خاگینه وسط رولت، تخم مرغ های مربوط به این قسمت را شکسته و با هم مخلوط کنید. کمی زعفران به آن بیفزایید. روغن را در یک ظرف مناسب ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید. سپس مخلوط را در ظرف ریخته و آن را به مدت ۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل دستگاه قرار دهید.

گام سوم: در این مرحله ظرف را بیرون آورده و خاگینه را پشت و رو کنید و مجدداً دو دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. (برای تهیه خاگینه ظرف نیاز به درب ندارد). حالا یک کاغذ آلومینیومی را باز کرده و روی آن را آرد سوخاری بپاشید. گوشت را روی آن پهن کنید و خاگینه را وسط گوشت ریخته، روی آن گردو خرد شده، زرشک، خلال بادام، خلال پسته، اگر میخواهید همانند تصویر تخم مرغ آب پز و جعفری بریزید.

گام چهارم: با کمک کاغذ آلومینیومی گوشت را به صورت استوانه ای بپیچید و اطراف گوشت را خوب محکم کنید. بعد ظرف را چرب کرده، رولت را داخل آن بگذارید (بدون کاغذ آلومینیومی) روی آن را کمی زیتون بریزید و با قدرت ۷۰ درصد به مدت ۲۰ دقیقه با درب، داخل مایکروفر قرار دهید. این رولت را می توانید با سس میل نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا