انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه نان برنجی های خوشمزه ایرانی

سلام به دوست داران آشپزی و انواع شیرینی. امروز شما را با طرز تهیه نان برنجی های خوشمزه ایرانی آشنا میکنیم. نون برنجی یکی از شیرینی های محبوب و بسیار لذیذ ایرانی است که محبوبیت بسیاری نیز دارد. چه چیزی بهتر از اینکه طرز تهیه این شیرینی ها را خودتان یاد بگیرید و بصورت خانگی تهیه کرده و لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور پخت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه نان برنجی های خوشمزه ایرانی

مواد لازم:

برای تهیه شربت:

3⁄4 فنجان شکر
1⁄4 قاشق چایخوری گلاب

برای تهیه شیرینی ها:

3⁄4 قاشق چایخوری شکر
1 عدد زرده تخم مرغ
1 فنجان آرد برنج
1⁄3 فنجان کره
2 قاشق غذاخوری روغن
1⁄2 قاشق چایخوری پودر هل
1⁄4 پیمانه شربت
1 قاشق غذاخوری دانه خرفه

دستور پخت:

برای تهیه شربت ، شکر و ¼ فنجان آب را در یک ظرف ترکیب کنید. قابلمه روی حرارت متوسط رو به بالا حدود 3 دقیقه آنقدر هم بزنید تا شکر حل شود. آن را از روی حرارت برداشته و گلاب را اضافه کنید. سپس بگذارید خنک شود تا آماده استفاده شود.

برای تهیه شیرینی ها ، فر را با دمای 350 درجه گرم کنید. شکر و زرده را در یک کاسه ترکیب کرده و با همزن دستی بزنید تا خامه ای شود. کنار بگذارید و در یک کاسه دیگر ، آرد برنج ، کره ، روغن و هل را مخلوط کنید. مخلوط زرده را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. شربت را اضافه کرده و مخلوط کنید تا مخلوط شود. کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس خمیر را حلقه کنید. و به اندازه دایره کوچک برش دهید. هر توپ را به آرامی صاف کنید. با استفاده از چنگال، شیارها را درون کوکی ها فشار دهید تا الگویی ایجاد شود. دانه های خرفه را بپاشید و بپزید ، تا 10 دقیقه پخته شوند. بگذارید روی ورق های پخت خنک شوند زیرا کلوچه ها در حالی که گرم هستند بسیار ظریف هستند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا