منوی صبحانه

طرز تهیه کرپ فرانسوی مخصوص صبحانه

کرپ های نازک ، ظریف و مناسب برای سرو کردن با بسیاری از مواد مورد علاقه شما: این کرپ های خوشمزه فاقد گلوتن (پنکیک های بدون گلوتن به سبک فرانسوی) به آسانی و در مدت زمان کمی تهیه و آماده سرو میشوند. با این دستور پخت یک صبحانه کاملاً شگفت انگیز تهیه کنید و لذت ببرید! برای آشنایی با طرز تهیه کرپ فرانسوی مخصوص صبحانه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کرپ فرانسوی

طرز تهیه کرپ فرانسوی مخصوص صبحانه

مواد لازم:

1 و 1/4 فنجان (150 گرم) مخلوط آرد بدون گلوتن
1/4 قاشق چایخوری صمغ زانتان
1 قاشق غذاخوری شکر سفید
1/4 قاشق چایخوری نمک
2 عدد تخم مرغ
1 1/2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک ذوب شده
1 1/4 فنجان شیر (300 میلی لیتر)

دستور پخت:

در یک کاسه بزرگ ، آرد بدون گلوتن ، صمغ زانتان ، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ ، کره ذوب شده و 1/2 فنجان شیر را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا یک خمیر ضخیم نرم و صاف بدست آورید. بقیه شیر را به تدریج و به طور مداوم اضافه کرده و هم بزنید. در صورت نیاز (در صورت وجود توده های آرد) ، خمیر را از صافی رد کنید. یک ماهیتابه نچسب را گرم کنید و پس از داغ شدن ، آن را کمی با کره چرب کنید.

1/2 فنجان خمیر به ظرف اضافه کنید. همانطور که خمیر را ریختید ، ظرف را دور خود بچرخانید تا یک پوشش نازک از خمیر بدست آید. آن را روی حرارت متوسط رو به بالا به مدت 1 دقیقه تا زمانی که زیر کرپ ها قهوه ای طلایی شود ، آن را بپزید. سپس کرپ را بچرخانید و آن را برای 30 ثانیه یا 1 دقیقه بیشتر بپزید ، سپس در یک بشقاب قرار دهید تا خنک شود. این کار را با بقیه خمیر تکرار کنید. سپس با خامه، انواع توت، ماست، عسل یا شربت افرا سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا