انواع کباب و انواع کوفتهغذاهای اصلی

طرز تهیه کوفته های بادمجان خوشمزه مخصوص ماه رمضان 1400

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه کوفته های بادمجان خوشمزه آشنا میکنیم. این کوفته های لذیذ را میتوانید با برنج و یا پاستا سرو کنید. دستور بسیار آسانی دارند و در عین حال بسیار محبوب و خوشمزه هستند. برای آشنایی با این دستور پخت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کوفته های بادمجان خوشمزه

مواد لازم:

1 عدد بادمجان کوچک
1 عدد تخم مرغ بزرگ ، کمی زده شده
1/2 فنجان لوبیای سفید پخته شده ، با چنگال خرد شود
1 حبه سیر بزرگ ، خیلی ریز خرد شده یا از طریق پرس سیر فشرده شده
1/2 فنجان برگ ریحان یا جعفری ریز خرد شده
1/2 فنجان پنیر پارمزان ریز رنده شده
نمک و فلفل تازه آسیاب شده
1 پیمانه آرد سوخاری
روغن زیتون
2 فنجان سس مارینارا (خانگی یا فروشگاهی)

دستور پخت:

فر را با دمای 375 درجه گرم کنید. یک سینی فر لبه دار را با فویل یپوشانید و بادمجان را روی آن قرار دهید. با استفاده از چنگال از 4 جا بادمجان را سوراخ کنید ، سپس بادمجان را در فر قرار دهید و آن را تفت دهید تا کاملاً پخته شود. حدود 40 تا 50 دقیقه بپزید. بادمجان را 20 دقیقه خنک کنید. ولی فر را روشن بگذارید.

بادمجان را از وسط به دو نیم کنید و با قاشق داخل آن را بیرون بیاورید (پوست را دور بریزید). بادمجان بو داده را در یک کاسه متوسط ​​قرار دهید سپس تخم مرغ و لوبیا را اضافه کرده و هم بزنید. سیر ، ریحان ، پارمزان ، 3/4 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چای خوری فلفل را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شود ، سپس در آرد سوخاری مخلوط کنید.

مجدداً ، سینی فر خود را با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید و آن را کمی چرب کنید. مخلوط بادمجان را به اندازه گلوله های یک توپ گلف شکل دهید (2 قاشق غذاخوری برای هر توپ ؛ باید حدود 16 عدد درست شود). آنها را روی سینی پخت آماده قرار دهید و روی توپ ها را با رون کمی چرب کنید.

توپ های بادمجان را تا زمانی که قهوه ای طلایی و سفت شوند ، حدود 20 دقیقه بپزید. در حالی که کوفته ها می پزند ، سس مارینارا را در یک قابلمه کوچک گرم کنید. کوفته ها را از فر خارج کنید ، کمی پارمزان اضافی رویش بپاشید و با سس مارینارا سرو کنید.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا