انواع دسرانواع کیک و کیک بستنیتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون گلوتن

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه کیک شکلاتی بدون گلوتن آشنا میکنیم. این دستور، یک دستور عالی کیک شکلاتی برای کسانی است که به گلوتن حساسیت داردند. میتوانید با خیالت راحت این کیک خوشمزه را تهیه کرده و سرو کنید. این دستورالعمل بسیار راحت است و میتوانید در منزل تهیه کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این کیک مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون گلوتن

مواد لازم:

برای کیک شکلات فاقد گلوتن:

265 گرم مخلوط آرد بدون گلوتن
1/2 قاشق چایخوری صمغ زانتان
50 گرم پودر کاکائو
1 و 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
1 1/2 فنجان (300 گرم) شکر دانه ریز
1/2 قاشق چایخوری نمک
2 عدد تخم مرغ در دمای اتاق
250 میلی لیتر شیر در دمای اتاق
125 میلی لیتر روغن گیاهی یا روغن آفتابگردان
250 میلی لیتر آب گرم در حال جوش

برای فراستینگ بستنی شکلاتی:

340 گرم کره بدون نمک نرم شده در دما اتاق
250 گرم پودر قند
75 گرم پودر کاکائو
کمی نمک
150 گرم شکلات تلخ ، ذوب شده و خنک شده

دستور پخت:

فر را از قبل با 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و دو قالب کیک گرد 17 سانتی را با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه بزرگ ، آرد بدون گلوتن ، صمغ زانتان ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین و پودر کاکائو را با هم الک کنید. شکر دانه ریز و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید. تخم مرغ ، شیر و روغن را اضافه کنید. خوب هم بزنید ، تا زمانی که یک خمیر کیک صاف بدست آورید.

آب داغ در حال جوش را اضافه کنید ، و آنقدر هم بزنید تا مایع کیک شل و کاملا صاف شود. خمیر کیک را به طور مساوی بین دو قالب کیک ریخته و در فر از قبل گرم شده با 180 درجه سانتیگراد حدود 40 دقیقه یا تا زمانی که اسفنجی شود و داخل آن یک خلال دندان فرو کنید و تمیز خارج شود ، آن را بپزید. سپس اجازه دهید تا خنک شود.

برای فراستینگ بستنی شکلاتی:

در مخلوط کن، کره را به مدت 2 – 3 دقیقه بزنید ، تا رنگ پریده و پفکی شود. پودر قند را اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر بزنید. پودر کاکائو و نمک را اضافه کنید و بزنید تا یکدست در کره به خوبی پخش شود. شکلات تلخ ذوب شده (و خنک شده) را به آن اضافه کنید و آنقدر بزنید تا یک شکلات غلیظ و پفکی شکل با رنگ قهوه ای شکلاتی یکدست بدست آورید.

سر هم کردن کیک:

اگر کیک ها گنبدی شکل هستند ، با برش دادن قسمت های گنبدی با چاقوی دندانه دار آنها را تراز کنید. لایه کیک پایین را روی یک پایه کیک قرار دهید و یک لایه فراستینگ روی آن پخش کنید. سپس ، کیک دیگر را بالای فراستینگ قرار دهید. از مخلوط شکلاتی باقیمانده برای بیرون کیک استفاده کنید. کیک را با توجه به سلیقه خود تزئین کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا