خوراک سادهغذاهای اصلی

بادمجان شکم پر ترکیه ای خوشمزه

بادمجان شکم پر ترکیه ای خوشمزه یک غذای بسیار لذیذ و در عین حال ساده ترکیه است که یک گزینه عالی برای ناهار و شام میباشد تا در کنار دوستان و خانواده خود در دورهمی ها از آن لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور العمل بینظیر مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

بادمجان شکم پر ترکیه ای خوشمزه

بادمجان شکم پر ترکیه ای خوشمزه

مواد لازم:

4 عدد بادمجان متوسط
نمک
فلفل سیاه تازه آسیاب شده
1¼ فنجان روغن زیتون به علاوه بیشتر برای آب نمک
2 عدد پیاز بزرگ سفید ، نازک خرد شده
1 عدد فلفل دلمه ای قرمز متوسط ، ریز خرد شده
4 حبه سیر متوسط ، خرد شده
1½ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
1 قاشق چایخوری. فلفل شیرین
¼ قاشق چایخوری پودر دارچین
¼ فنجان به علاوه 1 قاشق غذاخوری. برگ جعفری ریز خرد شده

دستور پخت:

یک قفسه را در وسط فر قرار دهید و آن را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. بادمجان ها را از طول نصف کرده و روی یک صفحه بزرگ قرار دهید. با استفاده از یک چاقوی تیز ، سه برش عمیق ایجاد کنید ، مراقب باشید که پوست سوراخ نشود. سپس با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید و با 2 قاشق غذاخوری روغن چرب کنید. 30-35 دقیقه تفت دهید تا نرم و پخته شود.

در یک تابه بزرگ ، روغن باقی مانده را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیازها را اضافه کنید و مرتباً هم بزنید تا 20 دقیقه نرم و کمی کاراملی شوند ، آن را بپزید. فلفل دلمه ای ، سیر ، زیره و دارچین را هم بزنید و با نمک و فلفل طعم دار کنید. ماهی تابه را با در بپوشانید و پخت را تا زمانی که فلفل ها نرم شوند ، ادامه دهید. سپس ¼ فنجان جعفری را اضافه کرده و هم بزنید.

وقتی بادمجان ها کاملاً نرم شدند ، از فر خارج کنید. با استفاده از چنگال ، گوشت هر بادمجان را کمی له کنید. مخلوط فلفل و پیاز(حدود 1½ قاشق غذاخوری در هر نصف بادمجان) اضافه کنید. روی آن را با فویل بپوشانید ، دوباره به فر برگردانید و تا حدودی نرم شود ، حدود 20 دقیقه بیشتر تفت دهید. آن را برداشته و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. به یک بشقاب بزرگ منتقل کنید ، 1 قاشق غذاخوری جعفری باقیمانده را روی آنها بپاشید ، و کمی قبل از سرو با روغن زیتون چرب کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا