انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاکیک و شیرینیمنوی صبحانه

دستور پخت نان ماست و موز خانگی

ماست یک ماده عالی برای افزودن به نان موز و سایر محصولات پخته شده است. این نان را بدون استفاده از یک تن کره یا روغن ، نرم و فوق العاده خوشمزه نگه می دارد. برای این دستور از ماست ساده استفاده کنید. من در این دستور ماست با ماست یونانی امتحان نکرده ام ، اما حدس می زنم که این یک نان کمی سفت تر خواهد بود ، زیرا رطوبت کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. برای آشنایی با دستور پخت نان ماست و موز خانگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت نان ماست و موز خانگی

مواد لازم:

1 فنجان موز له شده (حدود 3 موز)
1 فنجان ماست
2 عدد تخم مرغ بزرگ
1/2 فنجان شکر
4 قاشق غذاخوری کره ، ذوب شده
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1.5 فنجان آرد چند منظوره
1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری جوز هندی
1/2 فنجان گردوی خرد شده

دستور پخت:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. داخل قالب نان را کمی کره بمالید تا کف و کناره های آن چرب شوند. موز را خوب له کنید ، سپس آن را به همراه ماست ، تخم مرغ ، شکر ، کره ذوب شده و وانیل به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. این مواد را مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

در یک کاسه جداگانه آرد ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین ، نمک و جوز هندی را هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. مواد خشک را در ظرف مواد مرطوب بریزید و آنها را هم بزنید تا جایی که آرد در ته ظرف نماند (فقط مراقب باشید زیاد هم نزنید). گردوی خرد شده را به آرامی اضافه کنید.

خمیر را در قالب نان آماده شده بریزید ، سپس در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت 60 دقیقه بپزید ، یا تا زمانی که نان قهوه ای شود ، از بالا ترک بخورد ، و زمانی که یک خلال دندان در وسط آن قرار دهید و تمیز بیرون بیاید.

بعد از پخت ، اجازه دهید نان موز در قالب حدود 15 دقیقه خنک شود. کمی که خنک شد نان را از قالبش درآورید. برای این کار، یک چاقو را در امتداد طرفین بین نان و قالب بچرخانید ، سپس نان را به آرامی خارج کرده و روی یک توری قرار دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن ، اسلایس کرده و سرو کنید.

1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا