انواع آشانواع پیش‌غذاانواع سوپتزیین آشغذاهای اصلیمنوی محرم

دستور پخت آش سبزی شیرازی سنتی

آش سبزی یکی از غذاهای سنتی و خوش طعم ایرانی است و معمولاً به صورت نذری درست می شود. این آش در بین مردم شیراز بسیار محبوب است. آنها این غذا را دوست دارند و معمولاً آن را به عنوان صبحانه سرو می کنند. شما را با یک روش ساده تهیه این آش خوشمزه آشنا میکنیم تا به راحتی آن را در منزل تهیه و سرو کنید. حبوبات را از شب قبل حتما خیس کنید. برای آشنایی با دستور پخت آش سبزی شیرازی سنتی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت آش سبزی شیرازی سنتی

دستور پخت آش سبزی شیرازی سنتی

مواد لازم:

500 گرم گوشت بره
400 گرم سبزیجات (تره ، ترخون ، شوید)
100 گرم نخود
100 گرم عدس
100 گرم لوبیا
100 گرم برنج
1 عدد پیاز
3 قاشق غذاخوری پیاز داغ
نمک به اندازه لازم
فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
2 ساقه ترخون خشک شده

دستور پخت:

در یک قابلمه آب بگذارید بجوشد. کمی نمک در آن بریزید سپس حبوبات را در آن بپزید. عدس را جداگانه بپزید. گوشت را با یک پیاز و مقداری زردچوبه و فلفل قرمز در 1 لیتر آب بپزید. برنج را بشویید. مقداری نمک و 2-3 قطره روغن اضافه کنید و برنج را نیز بپزید. سبزیجات را بشویید و خرد کنید. سپس در یک ماهیتابه روفن بریزید و سبزیجات را در آن سرخ کنید.

زیاد آنها را سرخ نکنید زیرا مواد مقوی سبزیجات را از بین می برد. برنج و سبزیجات سرخ شده را به حبوبات پخته شده اضافه کنید. وقتی گوشت کاملا پخته شد ، آب آن را جدا کنید. بعد استخوان را جدا کنید و بعد گوشت را با گوشت کوب خوب بکوبید تا نرم شود. سپس گوشت کوبیده شده و آب گوشت را به مخلوط برنج و حبوبات و سبزیجات اضافه کرده و آنها را مرتباً هم بزنید.

سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بجوشد. مقداری روغن را در یک ماهیتابه بریزید و نیمی از پیاز سرخ شده را برداشته و در قابلمه را بگذارید و مقداری نمک و زردچوبه و همچنین مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و حرارت دهید. سپس پیازهای سرخ شده را در قابلمه آش در حال جوش ریخته و هم بزنید.

ترخون خشک را پودر کرده و کمی خیس کرده و سپس به قابلمه اضافه کنید. یک سوم آش را برداشته و در یک کاسه بریزید. سپس آن را دوباره بکوبید و دوباره به قابلمه اضافه کنید. بگذارید آش کمی بیشتر بجوشد و جا بیوفتد. آش سبزی خوشمزه شما آماده سرو است. می توانید آن را در کاسه های کوچک سرو کرده و با پیاز داغ تزئین کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا