آشپزی امروز سر آشپزخورش هاغذاهای اصلیغذاهای گوشتیمنوی محرم

دستور پخت خورشت قیمه خوشمزه خانگی

قیمه یک خورشت خوش طعم سنتی است که با برنج سرو می شود. در بسیاری از مراسم مذهبی ، قیمه به عنوان نذری تهیه می شود. روش های مختلفی برای پخت قیمه وجود دارد. ما شما را با لذیذ ترین و ساده ترین روش تهیه آن آشنا میکنیم. به این نکته حتما توجه کنید که حدود 12 ساعت قبل از اینکه بخواهید قیمه بپزید لپه ها را خیس کنید. 3 ساعت هم کافی است ولی هرچه بیشتر خیس شود بهتر. میتوانید این خورست را همراه با سیب زمینی و هویج خلالی سرخ کرده سرو کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت خورشت قیمه خوشمزه خانگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت خورشت قیمه خوشمزه خانگی

دستور پخت خورشت قیمه خوشمزه خانگی

مواد لازم:

½ لیوان لپه
2 عدد پیاز
300 گرم گوشت گوسفندی
3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
5 لیوان آب
2 عدد چوب دارچین (اختیاری)
2 عدد لیمو خشک شده
2 قاشق چای خوری زعفران دم کرده
1 قاشق غذاخوری گلاب
سیب زمینی سرخ کرده

طرز تهیه:

گوشت گوسفندی را به شکل مکعب خرد کرده و پیاز را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه پیازها را با مقداری روغن تفت دهید. وقتی پیازها نیم پز شدند ، گوشت گوسفندی را اضافه کنید و آنها را سرخ کنید. همچنین مقداری فلفل اضافه کنید. لپه را اضافه کنید و آنها را برای مدتی سرخ کنید. 5 لیوان آب و چوب دارچین را نیز اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید. مواد درون قابلمه حداقل به 2 ساعت زمان نیاز دارند تا بپزند.

پس از پخته شدن گوشت و لپه ، رب گوجه ، نمک و لیمو خشک شده را به قابلمه اضافه کنید. حدود 45 دقیقه بعد ، وقتی لیمو خشک شده نرم شد ، گلاب و زعفران دم کرده را اضافه کنید. همچنین می توانید خورش را بچشید و مقدار نمک و طعم آن را تنظیم کنید. در عرض 15 دقیقه ، خورشت باید به خوبی آماده شود. قیمه شما اکنون آماده است. آن را با مقداری برنج و سیب زمینی سرو کنید. نوش جان!

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا