انواع کباب و انواع کوفتهغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

دستور پخت کباب چنجه با روغن کرمانشاهی

چنجه یکی از خوشمزه ترین کباب های ایرانی است که معمولاً در مراسم و مواقع خاص مانند مهمانی ها و عروسی سرو می شود. این کباب سنتی ایرانی را با گوشت بره یا گوشت گاو ، از طریق سیخ کردن آنها تهیه کرده و روی ذغال می پزند. تهیه این کباب چندان دشوار نیست اما به همین راحتی هم نیست. باید مواظب باشید تا نسوزد و آب آن خشک نشود. چنجه را هرطور که ترجیح می دهید با نان سنگک یا با برنج سرو کنید. برای آشنایی با دستور پخت کباب چنجه با روغن کرمانشاهی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کباب چنجه با روغن کرمانشاهی

دستور پخت کباب چنجه با روغن کرمانشاهی

مواد لازم:

1 کیلوگرم گوشت بره یا گوشت گاو
200 گرم چربی برای افزایش عطر و طعم
2 عدد پیاز
200 گرم ماست
آب 2 عدد لیمو یا آبلیمو تازه
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
به میزان لازم نمک
فلفل سیاه تازه آسیاب شده یا قرمز به اندازه لازم

دستور پخت:

گوشت را بشویید و تمیز کنید ، سپس آن را به قطعات مکعبی خرد کنید. سپس همه آنها را درون یک کاسه قرار دهید. سپس پیازها را پوست بگیرید و رنده کرده و آب آن را بگیرید. آب را به ظرف گوشت اضافه کرده و پیاز رنده شده را دور بریزید. لیمو را بشویید. سپس آن را نصف کنید. دانه ها را جدا کنید و آب لیمو را بگیرید. آبلیمو را به ماست اضافه کنید و بعد هر دو را به ظرف گوشت اضافه کنید. سپس نمک ، فلفل و روغن زیتون را به کاسه اضافه کرده و با دست کاملا مخلوط کنید.

برای اینکه گوشت خوشمزه باشد ، بهتر است در ظرف را بگذارید و اجازه دهید حداقل 6 ساعت در یخچال استراحت کند. سپس کاسه را از یخچال خارج کنید. قبل از اینکه گوشت را سیخ کنید ، با دست گوشت را نرم کنید. سپس گوشت را سیخ کنید و بیت هر تکه یا هر دو تکه گوشت یک تکه روغن حیوانی قرار دهید تا طعم و خوشمزگی کباب بیشتر شود. ذغال را آماده کنید و روی آن کباب ها را بپزید. می توانید فلفل تند یا دلمه ای و گوجه فرنگی را نیز کبابی کنید. سپس با نان یا برنج سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا