انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

دستور پخت کلم پلو شیرازی خوشمزه

یک غذای معروف در بین مردم شیراز محبوب است که از آن با عنوان “کلم پلو شیرازی” میشناشند. یک غذای خیلی خوشمزه و محبوب که میتوانید به سادگی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. میتوانید این غذا را با سالاد شیرازی و ماست سرو کنید. برای آشنایی با دستور پخت کلم پلو شیرازی خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کلم پلو شیرازی

دستور پخت کلم پلو شیرازی خوشمزه

مواد لازم:

نیم کیلو کلم
3 فنجان برنج
1 عدد تخم مرغ
150 گرم گوشت چرخ کرده
100 گرم سبزیجات (شوید ، تره فرنگی ، ترخون ، ریحان)
2 عدد پیاز
2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی

طرز تهیه:

ابتدا برنج را بشویید و چند ساعت در آب و نمک خیس کنید. کلم را خرد کنید و همراه با 2 لیوان آب و کمی نمک و زردچوبه درون قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بپزد و نرم شود. بعد کلم را آبکش کنید و آن را با مقداری پیاز و سبزی خرد شده در کمی روغن تفت دهید. در مرحله بعد ، بعد از پوست گرفتن پیاز ، آن را رنده کرده و آب را با دست فشرده و بگیرید و با گوشت ، آرد نخود و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید تا کاملا مخلوط و چسبنده شود. سپس به شکل کوفته های کوچک آنها را سرخ کنید. برنج را آبکش کرده و در قابلمه که آب جوش دارد بریزید تا نیم پخت شود. سپس آن را آبکش کنید.

کف قابلمه کمی روغن بریزید و سپس مقداری از برنج را با کفگیر درون قابلمه بریزید. کمی از مواد کلم پخته شده و کوفته های سرخ شده را اضافه کرده و لایه بعدی را به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد کامل شود. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا برنج بخارپز شود. سپس نصف لیوان آب را با مقداری روغن مخلوط کنید و آن را روی سطح برنج خود بریزید. سپس حرارت را کم کنید تا برنج کاملاً پخته و بخارپز شود. کلم تهیه شده را با زعفران و خلال بادام و پسته تزئین کنید.

4.9/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا