مربا و شربتمنوی صبحانه

طرز تهیه ساده و خانگی مربا هویج

مربا هویج یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین مربا ها برای صبحانه و عصرانه است. هیچ چیز جای مربا های رنگارنگ ، خوشمزه و معطر روی میز صبحانه را نمی گیرد. تهیه مربای هویج بسیار آسان است. ولی کمی زمان میبرد تا آماده شود. مراقب باشید که بیش از حد غلیظ نشود. اگر زیاد غلیظ شود شیرینی آن بیش از حد خواهد بود و سفت میشود. برای آشنایی با طرز تهیه ساده و خانگی مربا هویج مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ساده و خانگی مربا هویج

طرز تهیه ساده و خانگی مربا هویج

مواد لازم:

500 گرم هویج
500 گرم شکر
2 لیوان آب
2 قاشق غذاخوری گلاب
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
خلال پسته (اختیاری)
دانه های هل (اختیاری)
1/8 قاشق چای خوری زعفران

طرز تهیه:

برای تهیه مربای هویج خانگی ، ابتدا سر و ته هویج ها را با چاقو برش داده و پوست آنها را بگیرید. هویج ها را بشویید. سپس آنها را کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. در این مرحله هویج ها را با رنده ریز یا درشت رنده کرده و در قابلمه بریزید. سپس هویج ها را روی اجاق بگذارید و اجازه دهید کمی روی حرارت ملایم نرم شوند.

باید هویج های رنده شده را به طور مداوم سرخ کنید تا کمی رنگ آن تغییر کند و سپس 2 لیوان آب به آن اضافه کنید. شکر و زعفران را کم کم به هویج ها اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. بعد از ده دقیقه آبلیمو ، گلاب و دانه های هل را به هویج ها اضافه کنید و بگذارید مربا روی حرارت ملایم به مدت 2 ساعت بجوشد. در آخر بادام خلال شده را به مربا اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

پس از آماده شدن مربای هویج ، می توانید خلال پسته را روی آن بریزید و از آن برای تزئین استفاده کنید. غلظت مربای هویج نباید خیلی سفت باشد. چون اگر مربا خیلی سفت شود ، خیلی شیرین می شود و اگر شل باشد ، کپک می زند. بنابراین مراقب باشید وقتی مربا به غلظت متوسط رسید از روی حرارت بردارید بعد از اینکه مربا خنک شد ، آن را درون ظرف شیشه ای مربا بریزید و در یخچال نگه دارید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا