انواع نوشیدنی هامربا و شربت

طرز تهیه شربت خاکشیر مخصوص تابستان

شربت خاکشیر یکی از بهترین نوشیدنی های خوشزه و خنک کننده تابستانی است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و نوش جان کنید. برای تهیه این شربت تابستانی به آب، خاکشیر، گلاب، شکر، هل و آبلیمو نیاز دارید. به سادگس مواد مورد نیاز را با هم مخلوط کنید و از یک شربت خوشمزه لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه شربت خاکشیر مخصوص تابستان مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه شربت خاکشیر مخصوص تابستان

طرز تهیه شربت خاکشیر مخصوص تابستان

مواد لازم:

3 لیوان آب
100 گرم شکر
2 قاشق غذاخوری گلاب
1 قاشق غذاخوری آبلیمو
1 قاشق چایخوری هل پودر شده
خاکشیر را به میزان لازم

طرز تهیه:

اولین مرحله برای تهیه شربت خاکشیر شستن خاکشیر است. نکته بسیار مهم در شستشوی خاکشیر پاک کردن خاک و سنگ آن است. ابتدا دانه های خاکشیر را در یک کاسه بزرگ بریزید. آنها را در آب خیس کنید و اجازه دهید کمی بماند تا خاک آن گرفته شود. وقتی خاک روی آب شناور شد ، آن را جدا کرده و اجازه دهید تا خاکشیر به مدت دو ساعت در آب خیس بخورد. خاکشیر را جدا کنید. در خاکشیر نباید هیچ شن و ماسه ای وجود داشته باشد.

روش اول:

آب و شکر و پودر هل را مخلوط کرده و در قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا حل شود. گلاب و آب لیمو را به این مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا خنک شود. شربت را در یک لیوان که میخواهید شربت را در آن سرو کنید بریزید ، سپس خاکشیر را به آن اضافه کنید. اگر می خواهید ، می توانید مکعب های یخ را نیز به شربت خود اضافه کنید.

روش دوم:

شکر و گلاب و آب سرد را مخلوط کنید. سپس مقداری خاکشیر شسته شده را به نوشیدنی اضافه کنید. نوش جان!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا