ترشی | شور

بهترین روش طرز تهیه ترشی لیته خانگی

ترشی لیته یکی از خوش طعم ترین و ساده ترین ترشی هایی است که می توانید تصور کنید. این ترش آنقدر خوش مزه است که نمیتوانید در برابر آن مقاومت کنید. فقط یک کاسه پر از لیته را روی میز بگذارید و قبل از شروع غذای اصلی ، ببینید که به سرعت توسط میهمانان تمام می شود! دستور تهیه بسیار ساده ای نیز دارد که میتوانید در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با بهترین روش طرز تهیه ترشی لیته خانگی ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

بهترین روش طرز تهیه ترشی لیته خانگی

بهترین روش طرز تهیه ترشی لیته خانگی

مواد لازم:

5 عددبادمجان
1 عدد گل کلم
2 عدد هویج
5 قاشق غذاخوری سبزیجات ترشی (ترخون ، شوید ، جعفری ، نعناع ، گشنیز ، مرزه)
3 حبه سیر
1-2 عدد فلفل چیلی
½ قاشق غذاخوری زیره سیاه
1 قاشق چایخوری زردچوبه
نمک به میزان لازم
1 (4 لیوان) لیتر سرکه سفید

طرز تهیه:

بادمجان ها را بشویید و سپس آنها را کبابی کنید. آنها باید نرم شوند و پوست تیره تری داشته باشند. بادمجان های پخته شده را کنار بگذارید و بگذارید خنک شوند سپس پوست آنها را بگیرید. اگر می خواهید به راحتی پوست آنها را بگیرید ، بهتر است بادمجان های داغ را درون کیسه فریزر قرار داده و بگذارید خنک شود تا به سادگی بتوانید پوست آنها را بگیرید.

با یک وردنه بادمجان ها را نرم کنید و بگذارید آب آنها بیرون بیاید. هویج ها را پوست بگیرید و رنده کنید ، و یا می توانید آنها را به قطعات کوچک نگینی خرد کنید. گل کلم را بشویید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس بگذارید خشک شوند. حبه های سیر و فلفل های چیلی را خرد کنید. سبزیجات را تمیز کرده و بشویید و آنها را ریز خرد کنید. می توانید از سبزیجات خشک شده نیز استفاده کنید.

سبزیجات را در یک کاسه بریزید و نمک ، زردچوبه و زیره سیاه را به ظرف اضافه کنید. سپس تمام مواد آماده شده را به کاسه اضافه کرده و سرکه سفید را درون آن بریزید. مراقب باشید سرکه زیادی به ترشی اضافه نکنید. محتوا را در یک ظرف بریزید و در آن را بگذارید. سپس شیشه را به مدت 7-10 روز در یک مکان تاریک و خنک نگه دارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا