انواع دسرکیک و شیرینیمنوی صبحانه

دستور پخت شیرینی لیمویی خانگی

این دستور پخت شیرینی لیمویی خانگی بسیار ساده و خوشمزه است که با یک فنجان چای یا قهوه طعم بی نظیری دارد. میتوانید با توجه به سلیقه خود شیرینی این شیرینی را کم یا زیاد کنید. برای آشنایی با دستور ساده این دسر مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت شیرینی لیمویی خانگی

دستور پخت شیرینی لیمویی خانگی

مواد لازم:

خمیر:

1/2 فنجان کره بدون نمک آب شده
1 2/3 فنجان آرد چند منظوره
1/3 پیمانه پودر قند
1/4 قاشق چایخوری نمک
2 قاشق چایخوری پوست لیمو

فیلینگ:

4 عدد تخم مرغ
1 1/2 فنجان شکر
1 قاشق غذاخوری پوست لیمو
1/2 فنجان آب لیمو تازه
1/2 پیمانه آرد

طرز تهیه:

فر را با 350 درجه گرم کنید. یک قالب را چرب کنید و سپس با کاغذ روغنی بپوشانید. آرد چند منظوره، پودر قند ، نمک و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید. کره آب شده را به آن اضافه کنید. آنقدر مخلوط کنید تا خمیر کیک خوب مخلوط شود. با استفاده از یک کاردک پلاستیکی ، خمیر را در یک لایه یکنواخت داخل قالب پخش کنید.

خمیر را به مدت 12-15 دقیقه ، یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید. (اجازه دهید حداقل 10 دقیقه قبل از افزودن مخلوط لیمو خنک شود.)

فیلینگ لیمو:

در یک کاسه متوسط ، تخم مرغ ، آب لیمو و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد ، شکر و آرد چند منظوره را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. مواد را روی خمیر خنک شده بریزید و به مدت 22-25 دقیقه بپزید ، یا تا زمانی که پخته شود و وقتی به آرامی تکان داده شود دیگر تکان نخورد. اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود ، سپس در یخچال قرار دهید تا آماده خوردن شود. به صورت مربع برش دهید. در صورت تمایل ، پودر قند الک کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا