تازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت کماج خانگی کنجدی خوشمزه

کماج یکی از نان های سنتی ایرانی است. کماج (که به آن کیک جو دوسر نیز گفته می شود) نوعی نان است که به عنوان کلوچه پخته می شود. تهیه این کماج ها بسیار آسان است و در 30 دقیقه پخته میشود. برای آشنایی با دستور پخت کماج خانگی کنجدی خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کماج خانگی کنجدی خوشمزه

مواد لازم:

برای تهیه خمیر:

700 گرم آرد ریز الک شده
300 میلی لیتر شیر
100 گرم روغن
20 گرم مخمر خشک فعال
180 گرم شکر
1 قاشق غذاخوری نمک

برای روی کماج:

کنجد به میزان لازم
1 زرده تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری شیر
1 قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه:

در یک کاسه مناسب ، آرد ، مخمر خشک فعال ، شکر و نمک را مخلوط کنید. در ظرف دیگری تخم مرغ ها را بزنید ، سپس شیر را اضافه کنید. در وسط آرد یک سوراخ درست کنید، سپس مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید. به آرامی مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. به مدت 8 دقیقه با سرعت متوسط و کم در مخلوط کن یا 10 دقیقه با دست ورز دهید تا خمیر یکدست و نرم شود.

خمیر را در یک کاسه چرب قرار دهید ، آن را بپوشانید و بگذارید یک ساعت بماند. فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس یک سینی فر را چرب کنید. خمیر را حلقه حلقه کنید و با استفاده از کاتر، حلقه ها را برش بزنید (مطمئن شوید سطح کاتر کمی آرد پاشی شده باشد). سپس خمیر را گرد کنید و آنها را روی سینی فر چرب شده قرار دهید. شما می توانید الگوهایی را روی سطح کماج درست کنید.

برای روی شیریی، همه مواد (به غیر از کنجد) را مخلوط کنید. سطح شیرینی ها را با استفاده از براش با مخلوط بپوشانید. سپس مقداری کنجد روی آنها بریزید. 30 تا 35 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید ، تا جایی که لبه ها قهوه ای شوند. قبل از بیرون آوردن از فر ، فر را خاموش کرده و بگذارید کلوچه ها سرد شوند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا