انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه

این شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه یکی از ساده ترین و در عین حال لذیذ ترین شیرینی هایی است که تا به حال خورده اید. درستور پخت بسیار ساده ای دارد و برای یک صبحانه و یا حتی عصر همراه چای و قهوه مناسب است. برای آشنایی با این دستور به ساده ترین روش مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه

شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه

مواد لازم:

1/2 فنجان کره بدون نمک ، در دمای اتاق
1 فنجان کره بادام زمینی خامه ای
3/4 فنجان شکر قهوه ای
1/3 فنجان شکر دانه ریز
1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
1/2 قاشق چایخوری نمک
1 1/3 فنجان آرد چند منظوره
پر كردن:
1 فنجان مربای میوه (من از مربای زغال اخته استفاده کردم)
1/3 فنجان بلوبری تازه ، یا هر نوع توت
تزئین
1/3 فنجان بادام زمینی بو داده عسل می توانید از بادام زمینی معمولی شور نیز استفاده کنید

دستور پخت:

فر را از قبل با 350 درجه گرم کنید ، و روی قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید. کنار بگذارید. با همزن ایستاده یا همزن دستی ، کره بدون نمک و کره بادام زمینی را با هم خامه کنید تا سبک و پفکی شوند. بعد ، شکر قهوه ای و شکر دانه ریز را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا خوب مخلوط و خامه ای شوند. در مرحله بعد ، تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. مخلوط کنید تا ترکیب شود.

در آخر نمک ، جوش شیرین و آرد چند منظوره را اضافه کنید. مخلوط کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. 2/3 خمیر را به صورت یک لایه در ته قالب آماده شده بریزید. در مرحله بعد ، مربا را روی خمیر بیسکویت به صورت یکنواخت پخش کنید. بعد ، اگر توت تازه اضافه می کنید ، آنها را روی مربا قرار دهید. باقی مانده خمیر را روی مربا بریزید. هر بار کمی خمیر بریزید، آن را صاف کنید و سپس روی آن مربا بریزید.

پس از تمام شدن این مراحل، در آخر روی آن بادام زمینی بریزید. به مدت 40-45 دقیقه ، یا تا زمانی که روی کیک قهوه ای طلایی شوند بپزید. اگر شیرینی خیلی زود قهوه ای می شوند ، یک تکه فویل روی آن قرار دهید به پخت ادامه دهید. قبل از برش و سرو بگذارید سرد شود. بقیه شیرینی را میتوانید در یک ظرف در یخچال نگه دارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا