آشپزی امروز سر آشپزانواع غذاهای رژیمی و کم کالریانواع غذاهای گیاهی و انواع غذای گیاهخوارانتازه های غذای رژیمیخوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه ساده یتیمچه خوشمزه

یتیمچه با داشتن مواد اولیه ساده ، به سادگی پخته شده ، و در میان مردم غذایی بسیار خوشمزه و مورد پسند همه است. مواد اولیه این غذا سبزیجات است و از آنجا که برای پخت غذا به گوشت احتیاج نیست ، آن را برای گیاهخواران ایده آل می کند. همچنین مقدار کم کالری موجود در این غذا ، آن را برای کسانی که رژیم دارند نیز مناسب می کند. یتیمچه به روش های مختلف تهیه میشود و به منطقه بستگی دارد ، اما این دستور العمل رایج ترین نوع یتیمچه است. برای آشنایی با طرز تهیه ساده یتیمچه خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ساده یتیمچه خوشمزه

مواد لازم:

6 عدد بادمجان بزرگ
6 عدد گوجه فرنگی
3 عدد پیاز
4 حبه سیر
½ رفنجان وغن
نمک و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

بادمجان ها را پوست بگیرید و آنها را به صورت مکعب های کوچک خرد کرده و یا حلقه ای کنید. به بادمجان های خرد شده نمک اضافه کنید. این کار تلخی بادمجان را از بین می برد. نمک بادمجان را بعد از 30 الی 40 دقیقه بشویید. پیاز و گوجه فرنگی را به صورت نگینی یا حلقه ای خرد کنید. حبه های سیر را پوست بگیرید و خرد کنید. چند دقیقه پیاز را تفت دهید ، مقداری روغن یا کره به یک تابه اضافه کنید.

تفت دادن پیاز ها را تا زمانی که طلایی شوند ادامه دهید. سپس از پیاز را از روغن جدا کنید و سیر را بریزید ، آن را برای چند دقیقه تفت دهید. بعد از روغن جدا کنید. در این مرحله ، بادمجان ها را به ماهیتابه اضافه کرده و آنها را سرخ دهید تا طلایی شوند. سپس آنها را از ماهیتابه برداشته و گوجه فرنگی ها را بپزید تا نرم شوند. همه مواد را دوباره در قابلمه بریزید و مقداری آب ، نمک ، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید. بگذارید حدود نیم ساعت همه با هم بپزند. یتیمچه شما آماده است!

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا