انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه قطاب به ساده ترین روش در منزل

قطاب یک شیرینی محبوب ایرانی است و یکی از خوشمزه ترین شیرینی های نوروزی است. شیرینی های نوروزی دیگری نیز وجود دارند ، مانند شیرینی کلمپه. با سایت آشپزی باشید تا با طرز تهیه قطاب به ساده ترین روش در منزل آشنا شوید.

طرز تهیه قطاب به ساده ترین روش در منزل

طرز تهیه قطاب به ساده ترین روش در منزل

مواد لازم:

1 عدد زرده تخم مرغ
2 پیمانه آرد
½ پیمانه شیر یا ماست
3 قاشق غذاخوری روغن جامد
روغن مایع به اندازه لازم
½ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
1 پیمانه پودر گردو / پودر پسته یا پودر بادام
½ پیمانه پودر قند
1 قاشق چایخوری دارچین
1 قاشق چایخوری هل
گلاب به میزان لازم

طرز تهیه:

مواد مورد نیاز را بگذارید تا به دمای اتاق برسند. زرده تخم مرغ ، شیر ، روغن و بکینگ پودر را با همزن برقی مخلوط کنید. رنگ مخلوط باید کرمی شود. اگر از ماست به جای شیر استفاده کرده اید ، باید شیرین ، غلیظ و چرب باشد. ماست کم چرب خمیر را خراب میکند. در صورت استفاده از ماست آن را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و بگذارید 5 دقیقه قبل از مخلوط کردن با تخم مرغ بماند.

آرد را سه بار الک کرده و به تدریج به مخلوط اضافه کنید. اکنون زمان ورز دادن خمیر است. بهتر است از دستکش استفاده نکنید ، زیرا گرمای دست به داشتن خمیر بهتر کمک می کند. کمی به دستان خود آرد بزنید تا خمیر به دستانتان نچسبد. خمیر را خوب ورز دهید تا نرم شود. سپس در یک کیسه فریزر، به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

در حالی که خمیر در حال استراحت است ، بقیه مواد را آماده کنید.

این مواد حاوی 3 عدد مغز گردو ، پسته و بادام است. آجیل ها را پودر کرده و با پودر قند مخلوط کنید. اگر از گردو استفاده می کنید ، دارچین اضافه کنید ، در غیر این صورت مقداری هل اضافه کنید. مقداری گلاب در مواد پودر شده بریزید تا به حالت خمیر در آید. اگر گلاب اضافه شده بیش از حد باشد ، شیرینی ها هنگام سرخ شدن ترک می خورند.

مقداری آرد را روی سطحی که کار می کنید بپاشید. خمیر را با عرض 3 میلی متر روی سطح پهن کرده و با استفاده از قالب یا لیوان دایره های متوسطی از آن درست کنید. از مخوط آجیل ها یک گلوله کوچک درست کنید و آن را در وسط خمیر قرار دهید. سپس مانند تصویر به آن شکل دهید. یک ظرف مناسب انتخاب کنید و روغن را در آن بریزید. بگذارید روغن گرم شود.

حواستان باشد که باید قطاب ها را درست کرده و بلافاصله سرخ کنید ، اگر همه قطاب ها را درست کنید و سپس آنها را یکی یکی سرخ کنید ، نتیجه راضی کننده نخواهد بود. بنابراین ، بهتر است مقدار قطاب هایی را که در ماهیتابه شما جا می شود ، آماده کنید ، در حالی که سرخ می شوند ، به دور بعد بروید. باید قطاب های خود را در ظرف دردار و در جای خشک و خنک نگه دارید. به یاد داشته باشید که نباید آنها را در یخچال نگه دارید. آنها حدود یک ماه تازه می مانند.

2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا