تازه های انواع مربا و ترشیجات

چگونگی تهیه سیر ترشی 6 ماهه در منزل

سیر ترشی یکی از بهترین و خوش طعم ترین ترشی هاست. در اصل این ترشی از سیر و سرکه تهیه شده است. این دستورالعمل روش سنتی تهیه این ترشی است که به شما آموزش میدهیم تا به ساده ترین روش در منزله تهیه کنید و لذت ببرید. تهیه این ترشی حداقل 6 ماه طول می کشد تا آماده سرو شود. برای آشنایی با چگونگی تهیه سیر ترشی 6 ماهه در منزل مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

چگونگی تهیه سیر ترشی 6 ماهه در منزل

چگونگی تهیه سیر ترشی 6 ماهه در منزل

مواد لازم:

1 کیلوگرم سیر
2 قاشق چایخوری نمک
1 لیتر سرکه

طرز تهیه:

بهتر است این ترشی را در بهار با سیر تازه تهیه کنید. اگر در سایر مواقع سال درست می کنید ، بهتر است سیرهای خشک را به مدت یک روز خیس کنید. چند لایه از پوست سیر را جدا کنید و بگذارید لایه آخری بماند. ریشه سیر را نیز بزنید. اگر میبینید که سیر ها کج و کوله است، حبه های آن را جدا کنید و حبه حبه ترشی درست کنید. بقیه را جدا نکنید و درسته بگذارید بماند. سیرها را به صورت مرتب در یک ظرف قرار دهید و دو قاشق چایخوری نمک به آنها اضافه کنید.

سپس سرکه را به سیر اضافه کنید تا سیرها در آن غرق شوند. با گذشت چند روز ، سرکه توسط حبه های سیر جذب می شود. سپس باید مقداری سرکه به سیر اضافه کنید تا سطح سیرها را دوباره بپوشاند. با گذشت زمان ، رنگ سیرها تغییر می کند و تیره تر می شود. بعد از گذشت چند سال ، رنگ آن کاملاً تیره شده و طعم آن شیرین می شود. سیر ترشی شما بعد از 6 ماه آماده می شود ، اما بهتر است مدت زمان بیشتری باقی بماند تا بهتر جا بیوفتد و خوش طعم تر شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا