خوراک سادهخوراک ماکارونیغذاهای اصلی

دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی

این پاستا یکی از دستور های وایرال برنامه تیک تاک است که طعم بی نظیری دارد و زمان کمی آماده سرو میشود تا از آن لذت ببرید. برای تهیه این پاستا به پاستا، گوجه گیلاسی، پنیر فتا و مقداری ادویه نیاز دارید. برای آشنایی با دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی

دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی

مواد لازم:

560 گرم گوجه فرنگی گیلاسی
1/2 فنجان روغن زیتون
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
227 گرم پنیر فتا (یک قالب)
280 گرم پاستا
1 حبه سیر ، رنده شده
1/4 فنجان برگ ریحان تازه ، نازک برش خورده

دستور پخت:

فر را با دمای 200 درجه گرم کنید. گوجه گیلاسی و روغن زیتون را با 1/4 قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه در یک کاسه متوسط بریزید و ترکیب کنید. مخلوط را در یک ظرف بریزید. پنیر فتا را در مرکز گوجه فرنگی ها قرار دهید ، سپس با کمی فلفل سیاه مزه دار کنید. حدود 30 دقیقه تا زمانی که گوجه ها و فتا نرم شود بپزید. حرارت را تا 230 درجه افزایش دهید ، سپس به پخت ادامه دهید تا گوجه فرنگی و فتا طلایی شوند ، 10 تا 15 دقیقه دیگر بپزید.

در همین حال ، در یک قابلمه آب نمک بریزید و روی حرارت زیاد بجوشانید. پاستا را اضافه کرده و حدود 13 دقیقه بپزید تا نرم شوند. 1/2 فنجان آب پاستا را نگه دارید ، سپس پاستا را آبکش کنید. زمانی که گوجه فرنگی و فتا از فر خارج می کنید ، سیر را اضافه کنید و هم بزنید. از پشت قاشق برای تبدیل کردن گوجه فرنگی و فتا به یک سس نرم و خامه ای استفاده کنید. پاستا و نصف ریحان را داخل آن بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. اگر سس خیلی غلیظ شد مقداری آب پاستا به آن اضافه کنید. با نمک و فلفل مزه دار کنید. روی آن را باقیمانده ریحان تزئین کرده و سرو کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا