غذاهای اصلیغذاهای گوشتیکریسمس

رول بوقلمون شکم پر خوشمزه

این رول بوقلمون شکم پر خوشمزه را میتوانید به ساده در منزل برای یک دورهمی خانوادگی یا دوستانه تهیه کنید و در کنار یکدیگر لذت ببرید. دستور بسیاری ساده ای دارد و تهیه آن 45 الی 60 دقیقه زمان میبرد. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

رول بوقلمون شکم پر خوشمزه

رول بوقلمون شکم پر خوشمزه

مواد لازم:

4 قاشق غذاخوری کره بدون نمک
1 فنجان پیاز زرد (150 گرم) ، ریز شده
1 فنجان هویج (110 گرم)، نگینی شده
1 فنجان کرفس (225 گرم)، خرد شده
455 گرم سوسیس ایتالیایی یا معمولی
2 قاشق غذاخوری مریم گلی تازه، خرد شده
1 قاشق غذاخوری برگ آویشن تازه
285 گرم مخلوط نان تست خرد شده، کره، پیاز، تخم مرغ
½ فنجان آب مرغ (120 میلی لیتر)
1.3 کیلوگرم سینه بوقلمون پوستی بدون استخوان
2 قاشق غذاخوری خردل
1 قاشق غذاخوری کره آب شده
نمک برای طعم دادن
فلفل سیاه

دستور پخت:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کره را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط آب کنید. پیاز، هویج و کرفس را اضافه کنید و 8 تا 10 دقیقه تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند. سوسیس را اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای شود، حدود 8-10 دقیقه، سپس آن را به قطعات کوچکتر خرد کنید. با مریم گلی و آویشن مزه دار کنید. مخلوط نان تست و آب مرغ را اضافه کنید. هم بزنید تا نان دیگر خشک نباشد. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

سینه بوقلمون را روی یک تخته برش قرار دهید، سمت پوست به سمت پایین باشد. روی آن را با پلاستیک بپوشانید و با گوشت کوب به ضخامت حدود 1 سانتی متر بکوبید. خردل را به سینه بوقلمون بمالید. مخلوط آماده شده را روی سینه بوقلمون در یک لایه یکنواخت به ضخامت حدود 6 میلی متر پخش کنید. هرگونه مخلوط اضافی را به یک ظرف مناسب فر منتقل کنید.

از سر کوتاه گوشت شروع کنید، بوقلمون را بغلتانید که پوست آن بیرون باشد. هر تکه شلی را در آن فرو کنید. برای بستن بوقلمون به صورت متقاطع در فواصل 2 سانتی متری از ریسمان آشپزخانه استفاده کنید. یک بار از طول گره بزنید تا انتهای آن بسته شود. بوقلمون را به یک قفسه سیمی که روی یک سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است منتقل کنید.

آن را با کره ذوب شده بمالید و همه طرف را با نمک و فلفل مزه دار کنید. رول بوقلمون را به مدت 45 تا 60 دقیقه بپزید تا دمای داخلی بوقلمون به 75 درجه سانتیگراد برسد. مواد باقیمانده را به مدت 20-30 دقیقه بپزید تا روی آن کمی قهوه ای شود. اجازه دهید 15 دقیقه استراحت کند، سپس نخ را برداشته، برش دهید و سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا