انواع دسر

طرز تهیه دسر فلن سوئدی مرحله به مرحله با عکس

فلن یک دسر اروپایی است که از رویه کارامل و پایه کاستارد تشکیل شده است. با شیر، تخم مرغ و پنیر درست میشود. برای داشتن یک بافت خوب معمولاً در حمام آب پخته می‌شود و پس از پخت سرد می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر فلن سوئدی به صورت کامل توضیح داده شده است.

آموزش فلن دسر فلن سوئدی

مواد مورد نیاز

شکر۱۵۰ گرم
آب گرم۱/۴ فنجان + ۱ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای۸ اونس
شکر ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ بزرگ۴ عدد
شیر عسلی۴۰۰ گرم
شیر پرچرب۳۴۰ گرم
عصاره وانیل۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر پاناکُتا با سس میوه ای (تصویری)

مراحل طرز تهیه دسر فلن سوئدی

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۲۰ minutes.

  1. مرحله اول

    در یک قابلمه ۳/۴ فنجان شکر و ۱/۴ فنجان آب را با همزن بزنید. روی حرارت متوسط قرار بدهید و مدام هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط شروع به جوشیدن کند. پس از جوشیدن، بگذارید بپزد تا به رنگ کهربایی برسد. سپس از روی حرارت بردارید، اجازه دهید ۵ ثانیه استراحت کند، سپس ۱ قاشق غذاخوری آب گرم باقی مانده را اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند. بلافاصله شکر کاراملی شده را در قالب کیک یا ظرف پخت مورد نظر بریزید و با احتیاط با حرکات دایره ای شکر کاراملی را در کف تابه پخش کنید و کنار بگذارید.

  2. مرحله دوم

    در یک کاسه با استفاده از همزن برقی، پنیر خامه ای و ۲ قاشق غذاخوری شکر را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و هم بزنید تا از لختگی دربیاید. سپس شیر عسلی، شیر و عصاره وانیل را اضافه و هم بزنید مخلوط تخم مرغ را به ترکیب پنیر اضافه و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

  3. مرحله سوم

    مخلوط را روی لایه کارامل در قالب بریزید. قالب را در یک تابه بزرگتر قرار دهید. سپس درون تابه بزرگ تر آبجوش بریزید به طوری قالب تا نیمه در آب باشد.
    طرز تهیه دسر فلن سوئدی

  4. مرحله چهارم

    فر را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. سپس قالب را درون فر گرم شده قرار بدهید و به مدت ۵۰ الی ۷۰ دقیقه یا تا زمانی که فلن خودش را بگیرد بپزید. (در صورت تکان دادن باید کمی تکان بخورد).

  5. مرحله پنجم

    بعد از پخت از قالب خارج کنیدو به مدت ۱ ساعت اجازه بدهید تا درون قالب خنک شود. سپس به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار بدهید. درون ظرف مورد نظر سرو کنید.

طرز تهیه دسر فلن سوئدی
5/5 - (2 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه دسر فلن سوئدی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
31star1star1stargraygray Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا