غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه خوراک ماهیچه به سبک پسران کریم

در میان تمام مردم دنیا گوشت و مخصوصاً قسمت ماهیچه آن طرفداران زیادی دارد، البته به قول بزرگی آشپز هم در خوش طعم کردن آن نقش اصلی و کلیدی را ایفا می کند ولی خوبی آشپزی این است که شما با داشتن یک دستور پخت خوب بعد از یکی دوبار امتحان می توانید نمره قابل قبولی را در آن غذا بدست بیاورید. در این مطلب از سایت آشپزی ها قصد داریم یکی از دستور غذاهای معروف برای تهیه خوراک ماهیچه را آموزش دهیم، خوراک ماهیچه به سبک پسران کریم. طرز تهیه خوراک ماهیچه به روش پسران کریم معروف تر از بقیه آموزشها است. به امید آن که این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از طعم دلنشین آن خودتان و خانواده تان راضی باشید.

روش پخت ماهیچه به سبک پسران کریم

از اسم این غذا کاملاً مشخص است که ماهیچه در آن بکار رفته است و به شما توصیه می کنم برای داشتن طعم بهتر این خوراک از ماهیچه گوسفندی به علت طبع گرم این گوشت نسبت به گوشت گوساله استفاده کنید.

مواد اولیه خوراک ماهیچه پسران کریم

پیاز۶ عدد متوسط
سیر۳-۴ حبه
بوته سیر۲ عدد
زغفران دم کردهنصف پیمانه
ماهیچه گوسفندی۲ عدد
فلفل سیاه و فلفل قرمزاز هر کدام نصف قاشق چای خوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری پر
نمک۱ قاشق چایخوری پر
چوب دارچین۱ تکه
روغن مایعبه میزان لازم

زمان مورد نیاز: ۲ hours.

  1. خرد کردن پیاز و سیرها

    ابتدا پیازها را خوب می شوریم و روی آبکشی قرار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود اکنون آنها را به صورت خلالی خرد می کنیم در ادامه سیرمان را به صورت ورقه ای برشش می زنیم و کنار می گذاریم.

  2. افزودن سیر و پیاز و ماهیچه به همدیگر

    در قابلمه مورد نظرمان ابتدا پیازمان را با کمی روغن تفت می دهیم و پس از چند دقیقه سیر را اضافه می کنیم و همین که بوی سیر درآمد ماهیچه را روی سیر و پیاز در حال تفت می ریزیم و بعد از یکی یا دو دقیقه بوته سیر را با پوست روی ماهیچه قرار می دهیم.

  3. افزودن ادویه جات به قابلمه

    بعد از اضافه کردن بوته سیر نوبت اضافه کردن فلفل سیاه و قرمز به همراه چوب دارچین و زردچوبه به ماهیچه هاست بعد از اضافه کردن ادویه جات حدود ۳ لیوان آب ولرم را روی مواد درون قابلمه می ریزیم و حرارات را خیلی خیلی کم می کنیم و به آنها اجازه پختن با حرارت کم را می دهیم.

  4. افزودن زعفران به قابلمه

    بعد از حدود ۳ ساعت که از پختن ماهیچه ها و ادویه جات گذشت و به خوبی مغز پخت شدندبه آنها زعفران دم کرده و نمک اضافه می کنیم

  5. مرحله پنجم

    بعد از آن که زعفران ونمک را اضافه کردیم حدود یک ربع تا بیست دقیقه به مواد اجازه پختن با حرارت پایین را می دهیم تا زعفران و نمک جذب موادمان بشوند.

  6. سرو خوراک ماهیچه

    در انتها با زرشک آن را تزئین می کنیم و با انواع پلو ها به خصوص باباقالی پلو یا سبزی پلو آن را سرو می کنیم

طرز تهیه سبزی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه خوراک ماهیچه به سبک پسران کریم

نکات کلیدی در طرز تهیه خوراک ماهیچه پسران کریم

میزان سیر و پیاز و سایر ادویه ها به ذائقه شما و افرادی دارد که می خواهند از این غذا استفاده کنند و می توانید کم یا زیادشان کنید و هر چه زمان پخت بیشتر باشد گوشت شما طعم بهتری را خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا