خورش هاغذاهای اصلی

طرز تهیه خورش پیاز با مرغ خوش طعم و جذاب

طرز تهیه خورشت پیاز خیلی آسان می باشد. به دلیل نامی که بر روی آن است احتیاج به پیاز بیشتری دارد. در این غذا پیازها را به صورت خلالهای نازک خرد میکنیم. البته بسته به نوع ذائقه میتوان از پیازهای ریز خرد شده هم استفاده کرد اما به اندازه ای ریز که بتوان پیازها را در این غذا تشخیص داد. با سایت آشپزی ها همراه باشید تا طرز تهیه خورش پیاز با مرغ خوش طعم و جذاب را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه خورشت پیاز و مرغ

پیاز۱ عدد بزرگ
سینه مرغ۲ عدد خرد شده
رب گوجه فرنگی۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
رب انار۱ الی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم
دارچینبه مقدار کم

طرز تهیه ی سوپ پیاز فرانسوی

خورش پیاز و مرغ

طرز تهیه خورشت پیاز

مدت زمان پخت این غذا ۵۰ دقیقه می باشد.

  1. مرحله اول

    در ابتدا پیازها را به صورت خلالهای نازک خرد میکنیم. سپس در روغن داغ تفت میدهیم تا به رنگ طلایی در بیاید.

  2. مرحله دوم

    در اینجا مرغ هایی را که خرد کرده و شسته ایم را در درون ماهیتابه حاوی پیاز تفت داده شده میریزیم و میگذاریم مرغ ها همراه پیازها سرخ شود.

  3. مرحله سوم

    بعد از سرخ شدن مرغ ها ادویه جات را که شامل زردچوبه و فلفل و نمک است را به مرغ و پیاز اضافه میکنیم.سپس رب را اضافه میکنیم و میگذاریم تا رب رنگ باز کند و به اصطلاح خامی رب گرفته شود.

  4. مرحله چهارم

    در این مرحله رب انار را به رب گوجه فرنگی اضافه میکنیم. فقط اگر میخواهید که طعم غذا ترش تر شود رب انار بیشتری اضافه کنید یعنی  ۲ قاشق غذا خوری واگر ترشی کمتری دوست دارید از ۱ قاشق غذاخوری رب انار استفاده میکنیم.

  5. مرحله پنجم

    در این مرحله روی مواد آماده شده آب میریزیم و میگذاریم حدود ۲ الی ۳ ساعت بپزد و غذا جا بیفتد.اگر دوست دارید غذایتان آب بیشتری داشته باشد بالطبع آب بیشتری میریزیم واگر کم آب دوست دارید آب کمتری میریزیم.

  6. مرحله ششم

    برای بهتر شدن طعم غذا میتوان از کمی دارچین استفاده کرد. دارچین میتواند کمی از سردی مرغ را بگیرد چون دارچین طبع گرمی دارد و مرغ سرد است.این غذا را میتوان با برنج یا نان سرو کرد.

خورش پیاز با مرغ
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا