غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کاپ کیک وانیلی

با سلام به دوستداران آشپزی و شیرینی پزی.امروز شما را با طرز تهیه ی کاپ کیک وانیلی آشنا میکنیم.این نوع کاپ کیک ، و شکلاتی آن ، محبوب ترین نوع از کاپکیک به شمار می آیند.این شیرینی میتواند به انوان دسر ، میان وعده ، جشن ها تولد ها سرو و میل شود.به دلیل کوچک بودن و فانتزی بودن ، بیشتر در جشن ها و تولد ها استفاده و سرو میشوند که به هر میهمان به یک اندازه کیک برسد.اگر به دستور پخت این شیرینی لذیذ علاقه دارید ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کاپ کیک وانیلی

مواد لازم:

120 گرم کره ، نرم شده

120 گرم شکر

1 تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

120 گرم آرد

2 قاشق چای خوری پیکنیک پودر

برای خامه

140 گرم کره ، نرم

شکر یخ 275 گرم

2 قاشق غذاخوری شیر

چند قطره رنگ غذا (اختیاری)

گام اول:فر را در 160C گرگ کنید و یک قلاب کاپکیک برداشته و داخلش کاغذ کاپ کیک بگذارید.کره و شکر را در یک کاسه به خوبی مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه مخلوط کنید و در ترکیب کره به همراه عصاره وانیل مخلوط کنید.

گام دوم: سپس آرد ریخته شده ، کمی شیر اضافه کنید و مخلوط را درون کاغذها بریزید و تا سه چهارم پر کنید.به مدت زمان 10-15 دقیقه در فر بپزید ، یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود. بگذارید 5-10 دقیقه خنک شود. سپس روی یک قفسه سیم قرار دهید.

گام سوم: برای خامه ، کره را هم بزنید تا نرم شود. نصف شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.باقیمانده شکر را با 1 قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید و در صورت لزوم شیر بیشتری اضافه کنید تا مخلوط یکدست و خامه ای شود. رنگ غذا (اختیاری) را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس کاپکیک ها را با خامه تزیی کرده و سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا