تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری جا کلیدی عروسکی (سری اول)

آموزش تصویری جا کلیدی عروسکی

(سری اول)

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (1)

از این عروسک ها یی که من به عنوان جا کلیدی درست شون کردم ، می تونین برای تزئینات درخت یا حتی گردنبند هم استفاده کنین . درست کردن این عروسک ها خیلی سادست ، اما واقعا زیبا هستن . من این عروسک ها رو با استفاده از نمد درست کردم . درست کردن صنایع دستی با نمد کار واقعا لذت بخشیه ، پیشنهاد می کنم امتحانش کنین .

وسیله های مورد نیاز برای این کار :

1 – نمد به رنگ های دلخواه
2 – طناب
3 – رنگ اکریلیک ، رنگ پارچه
4 – نخ
5 – چسب
6 – حلقه ی جاکلیدی

 

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (2)

 

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (3)

برش و رنگ کردن رشته ها :

ابتدا رشته های خود را به هشت قطعه تقسیم می کنیم . هر قطعه ی برش خورده ی رشته 10 سانتی متر باشد . بعد از برش رشته باز هم می تونین به اندازه ی دلخواه کوتاه ترش کنین . این رشته ها جزء اندام های عروسک شما هستن . من می خوام دو تا عروسک درست کنم ، به همین دلیل 8 رشته طناب مانند تصویر برش کردم ، برای هر عروسک 4 رشته از طناب نیاز داریم . حالا 4 عدد از رشته ها رو با رنگ کرم رنگ کنین و 4 عدد رشته ی دیگه رو به دلخواه رنگ کنین . حالا باید اجازه بدین تا رنگ ها خشک بشن .

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (4)

درست کردن صورت عروسک :

مانند تصویر شکل صورت عروسک رو از روی پارچه ی نمدی برش بزنین ، سپس دو مهره ی کوچک تزئینی رو به عنوان چشم عروسک در محل مناسب بدوزین و برای دهان عروسک هم از کوک زدن به وسیله ی نخ و سوزن استفاده کنین .

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (5)

 

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (6)

درست کردن لباس و بدن عروسک :

تی شرت و شلوار عروسک رو مثل تصویر از روی پارچه نمدی برش بزنین ، سپس با استفاده از مقدار کمی چسب این دو قسمت رو به هم بچسبونین . برای محکم چسبوندن این دو تکه ، می تونین از بخیه استفاده کنین یعنی قسمت بالای شلوار رو مثل تصویر به قسمت پائین تی شرت با نخ و سوزن بخیه بزنین . این کار رو برای هر دو قسمت پشت و جلو انجام بدین . برای وصل کردن دست ها و پاهای عروسک هم ، 4 تکه از رشته رو که از قبل برش کرده و رنگ کرده بودین رو با استفاده از چسب در محل مناسب شون بچسبونین . حالا درون بدن عروسک رو مانند تصویر با پشم شیشه پر کنین . در ابتدا باید از روی شلوار و تی شرت عروسک دو سری برش بزنین چون بعد باید طرف دوم رو روی طرف اول قرار بدیم و داخل عروسک رو با پشم شیشه پر کنیم و در انتها دور تا دور بدن عروسک رو بخیه بزنیم . از روی تصاویر می تونین این کار رو راحتر انجام بدین .

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (7)

آماده کردن دست و پای عروسک :

دو تکه کوچیک رو از روی پارچه ی نمدی برای دست های عروسک ببرین سپس با استفاده از مقدار کمی چسب دست ها رو به رشته ها وصل کنین . برای محکم کردن دست ها می تونین بعد از چسب زدن ، با استفاده از چند کوک ساده اون ها رو محکم کنین . برای قسمت پاهای عروسک هم مانند تصویر پاهای عروسک رو از روی پارچه ی نمدی برش بزنین ، سپس مانند وصل کردن دست ها ، پاها رو هم به همون ترتیب به قسمت رشته ی پاهای عروسک وصل کنین و مانند همون مراحل رو تکرار کنین .

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (8)

 

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (9)

 

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (10)

وصل کردن سر عروسک :

مثل تصویر یه تکه کوچیک از روبان رو ذر پشت یک قسمت از سر عروسک چسب بزنین . حالا دو طرف سر عروسک رو به هم بدوزین . حالا سر عروسک رو به قسمت بدن عروسک بدوزین .

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (11)

 

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (12)

 

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (13)

وصل کردن حلقه ی جا کلیدی به عروسک :

تو این مرحله یه حلقه ی مخصوص آویزون کردن کلید رو به قسمت بالای سر عروسک ، یعنی جایی که یه روبان کوچیک قرار داده بودین وصل کنین. حالا دیگه کار درست کردن این مدل جاکلیدی مون به پایان رسیده .

Training - image - keyrings - Doll - Series - First (14)

 

 

 

 

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا