منوی صبحانه

پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن

این پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن ، طعم بینظیری دارند و به سادگی در زمان کمی تهیه میشوند. پنکیک هایی ضخیم ، نرم و فوق العاده پفکی هستند. چیپس های شکلات موجود در پنکیک طعم آن را بهر میکند. برای سرو آنها میتوانید از انواع توت ها، شربت افرا یا عسل و حتی خامه استفاده کنید. برای آشنایی با این دستور پخت ساده و خوشمزه ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن

پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن

مواد لازم:

1 فنجان + 1 قاشق غذاخوری (130 گرم) مخلوط آرد بدون گلوتن
2 قاشق غذاخوری (20 گرم) شکر
2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/2 قاشق چایخوری صمغ زانتان
1/4 قاشق چایخوری نمک
1 تخم مرغ متوسط در دمای اتاق
3/4 فنجان + 1 1/2 قاشق غذاخوری (200 میلی لیتر) شیر در دمای اتاق
2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک ذوب شده ، به علاوه اضافی برای ماهی تابه
1/4 – 1/2 فنجان (40 – 80 گرم) چیپس شکلات تلخ یا شیری

دستور پخت:

در یک کاسه بزرگ ، مخلوط آرد فاقد گلوتن ، شکر ، بکینگ پودر ، صمغ زانتان و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه ، تخم مرغ ، شیر و کره ذوب شده را با هم مخلوط کنید. تقریبا 1/3 از مواد مرطوب را به خشک اضافه کنید. خوب هم بزنید تا یک خمیر ضخیم نرم و صاف بدست آورید. بقیه مواد مرطوب را به تدریج اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید. چیپس شکلات را مخلوط کنید.

یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد را گرم کنید. ماهی تابه را کمی با کره چرب کنید و حدود 1/3 فنجان از خمیر پنکیک را روی آن بریزید. در صورت لزوم ، از پشت ملاقه یا قاشق استفاده کنید تا خمیر را به شکل دایره درآورید. پنکیک را برای حدود 2 دقیقه با حرارت متوسط ​​رو به زیاد بپزید ، تا لبه ها پخته شوند و روی آنها حباب دار شود. پنکیک را پچرخانید و 2 دقیقه دیگر بپزید.

پس از پخت ، پنکیک ها را به بشقاب پوشانده شده با حوله کاغذی منتقل کنید تا روغن اضافی گرفته شود. بسته به اندازه ماهیتابه ، می توانید 2 تا 3 عدد پنکیک را همزمان بپزید. قبل از شروع پخت دسته بعدی پنکیک ، حتماً تابه را با کره چرب کنید. این کار را با بقیه خمیر تکرار کنید. پنکیک ها بهتر است بلافاصله بعد از پختن با شربت افرا ، میوه های تازه یا مواد اضافی دیگر به صورت گرم سرو شوند ، اما بعد از چند ساعت مرطوب و پفکی باقی می مانند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا