اصول کاهش وزن | اصول افزایش وزنتغذیه و تناسب اندامغذاهای اصلی

بهترین مواد غذایی در تناسب اندام

بهترین مواد غذایی در تناسب اندام

 

اصول کاهش وزن | اصول افزایش وزن

 

6 ماده غذایی مهم در تناسب اندام

 

ashpaziha

6 ماده غذایی مهم در تناسب اندام

کلم : کلم کم کالری و سرشار از فیبر است و به همین دلیل یک ماده غذایی لاغر کننده‌ و جادویی به شمار می‌رود ، کلم و به ویژه کلم قرمز سرشار از ویتامین C است و از خطر ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می‌کند ، مصرف روزانه نصف یک کلم متوسط برای این منظور کافی میباشد.

سیب : سیب سرشار از فیبر است و می‌تواند میزان قند خون را ثابت نگه دارد ، برای افرادی که میخواهند شکمی تخت داشته باشند توصیه میشود که روزانه 3 عدد سیب میل کنند ، مصرف سیب موجب کاهش وزن در زنان می‌شود ، توصیه می‌کنم سیب را پوست میل کنید.

دارچین : بعضی از ترکیبات طبیعی موجود در این ادویه‌ی معطر مانند انسولین عمل می‌کند و موجب میشود سلول‌ها گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند و گلیسمی خون را کاهش دهد ، مصرف روزانه 1-2 قاشق چای‌خوری کافی است تا میزان قند خون به میزان 20 – 30 درصد کاهش یابد ( در مصرف دارچین افراط نکنید زیرا در صورت زیاده‌روی ترکیبات موجود در آن باعث مسمومیت میشود ).

تخم‌مرغ : تخم‌ مرغ یکی از منابع پروتئین است ، این ماده‌ غذایی همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است و بهترین گزینه برای صبحانه است چون باعث ایجاد احساس سیری شده و اشتها را کاهش میدهد ، افرادی که برای صبحانه دو عدد تخم‌مرغ کامل پخته و نان سبوس دار می‌خورند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری‌های کمتری دریافت می‌کنند.

دانه‌های روغنی : تخمه‌ کدو ، تخمه‌ آفتابگردان ، بادام ، گردو ، کنجد و … جزو مواد غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند ، این مواد غذایی سرشار از پروتئین ، چربی‌های مفید و فیبر هستند که موجب کنترل اشتها می‌شوند ، این مواد غذایی با کلسترول بالا مقابله می‌کنند و برای قلب بسیار مفیدند ، مصرف روزانه 2-3 قاشق غذاخوری از این دانه‌های روغنی کافی است.

سرکه : اسید موجود در سرکه نمی‌گذارد گلوسیدهای غذا به قند خون تبدیل شود ، سرکه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و برای همین دلیل کمک کننده لاغری بسیار خوبی محسوب می‌شود ، خوش طعم بوده و عملاً کالری ندارد ، میتوانید روزانه 2 قاشق چای‌خوری در سالاد از سرکه استفاده کنید ، توجه داشته باشید در مصرف سرکه نیز دچار افراط نشوید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا