آشپزی امروز سر آشپزتازه های آموزش انواع غذاهاخورش هاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه انواع-سری هفدهم(فسنجان با گوشت چرخ کرده)

طرز تهیه انواع-سری هفدهم

(فسنجان با گوشت چرخ کرده)

ashpaziha

گردو 500 گرم  .  گوشت چرخ کرده 300 گرم  .  پیاز 1 عدد  .  دارچین 3 قاشق چایخوری

رب انار 5 قاشق غذاخوری  .  شکر 2 قاشق غذاخوری  .  نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : پیاز را ریز رنده کنید و با گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید تا مواد چسبندگی مناسبی پیدا کنند سپس با دست کوفته های کوچکی از این مواد درست کنید و داخل روغن سرخ نمائید و کنار بگذارید.

گردوها را چرخ کنید ، درون قابلمه 2 لیوان اب بسیار سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا اب جوش بیاید ، پس از اینکه اب جوش امد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 3 ساعت گردوها با اب بجوشند و کاملا به روغن بیافتند.

پس از پختن گردوها باید رب انار و دو قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید ( رنگ تیره خورشت از پخت گردو بدست میاید و رب انار برای طعم ترش و ملس کاربرد دارد ) ، شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس به مقدار لازم آب بریزید و چاشنی غذا را تنظیم نمائید.

گوشت های قلقلی که از قبل اماده کرده بودید به خورشت اضافه کنید و حدود ۱ ساعت دیگر بگذارید گوشت های قلقلی درون فسنجان با حرارت کم بجوشند ، پس از این مدت فسنجان آماده سرو میباشد.

نکته ها : در ابتدای کار گردوها را با اب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها ازاد شود ؛ مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای میباشد ؛ فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد میشود همان روغن گردوست.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا