غذاهای اصلی

طرز تهیه مرغ سوخاری خانگی با لیمو و سیر (تصویری)

طرز تهیه مرغ سوخاری خانگی با لیمو و سیر

(تصویری)

Mode - preparing - Fried Chicken - home - to - lemon - and - garlic (1)

نمیدونم چرا تا بحال از بین این همه دستور غذایی متنوع و مختلفی که در این سایت قرار داده ام، مرغ سرخ شده رو فراموش کردم. خیلی عجیبه، چون این غذا یکی از قدیمی ترین و کلاسیک ترین غذاهای موجوده، و همینطور خیلی هم محبوب. به هر حال الان مهم اینه که هیچ وقت دیر نیست و میشه همین الان دست به کار شد. قبل از اینکه وارد دستورات پخت و پز بشیم، لازمه یک سری باید ها و نبایدها رو راجع به این غذا به شما نشون بدم:

اول از همه باید تا جایی که می تونید پوست مرغ رو قبل از سرخ کردن، کاملا خشک کنید. هر چی بیشتر خشک باشه، مرغتون تردتر از آب درمیاد.

مرحله بستن پاهای مرغ رو بهم فراموش نکنید. نزدیک نگه داشتن بدن مرغ بهمدیگه پختن بهتر اونو تضمین می کنه. اگر که پیچ آشپزخونه ندارید، برای بستن اون از خلال دندون بدون طمع استفاده کنید، تاکید می کنم که حتما بدون طمع باشه.

هر 15 تا 29 دقیقه باید مرغ رو چرب کنید. چرب کردن مرتب مرغ راز اصلی و واقعی برای مرغ سوخاری است.

هیچ وقت بلافاصله بعد از بیرون آوردن اون از فر، شروع به کندو کاو و تراشیدن مرغ بیچاره نکنید. مانند بوقلموهای سوخاری، این غذا هم به مدت زمانی نیاز دارد تا استراحت کرده و تمام آب میوه ها را به خودش جمع کرده و مرطوب باقی بماند.

خوب حالا آماده باشید که به سراغ اصل مطلب برویم.

Mode - preparing - Fried Chicken - home - to - lemon - and - garlic (2)

 

Mode - preparing - Fried Chicken - home - to - lemon - and - garlic (3)

 

Mode - preparing - Fried Chicken - home - to - lemon - and - garlic (4)

با این مقدار مواد غذایی می شه این غذا رو برای 2 تا 4 نفر سرو کرد. کلا 80 دقیقه هم زمان نیاز داره.

مواد لازم

1 عدد مرغ کامل (4 تا 5پوندی)،

4 قاشق غذاخوری کره بدون نمک،

4 حبه سیر بزرگ و خورد شده،

1 عدد لیمو قارچ شده،

3 برگ تازه رزماری.

به کمی رشته آشپزخانه یا خلال دندان هم نیاز دارید.

فر را با دمای 450فارنهایت گرم کرده و سینی را در طبقه وسط آن بگذارید. احشا و خرده ریزهای مرغ را جدا کرده و آن را خوب پاک کنید. چربی هاش رو خوب تر و تمیز کنید و حفره هاشو خوب بشویید و بعد هم خوب خشکش کنید. یادتون باشه تا جایی که میتونید خشکش کنید تا ترد تر بشه. مرغ رو روی سینی سرخ کردن، یک تابه بزرگ یا اسکلتی قرار دهید.

داخل یک تابه با حرارت متوسط به پایین، اول کره را آب کنید وبعد هم سیر رو بهش اضافه کنید. حالا اونها رو با برش آشپزی روی سرتاسر مرغ بکشید. حالا سرتاسرشو آزادانه با نمک و فلفل چاشنی بزنید، حفره ها رو هم همینطور. داخل رو با تکه های قارچ شده لیمو و رزماری های تازه پر کنید.

پاهاشو رو با نخ آشپزخانه یا خلال دندون بدون طمع ببندید. یک حلقه به دور پاهاش بکشید و از وسط گره بزنید.

حدود 1 ساعت مرغ رو بذارید تا خوب سرخ شه، هر 15 دقیقه یکبار با قاشق اونو دوباره چرب کنید. تابه یا ظرفتون رو کج کنید تا همه آبش رو در یک طرف ببینید و با قاشق اونو برداشته و روی مرغ بریزید تا زمانی که دمای میانی آن به 165 فارنهایت برسه. یادتون باشه که دماسنج رو روی استخون مرغ قرار ندید. بعد از هربار چرب کردن مرغ، باید تابه رو بچرخونید تا خوب پخته بشه. از فر اونو دربیارید، 10 دقیقه بهش زمان بدید تا استراحت کنه بعد می تونید اون تکه تکه کرده و میل کنید.

مهمه که هر 15 دقیقه یکبار اونو چرب کنید تا تکه های سیر نسوزه و مرطوب بمونه. اگه نمیخواهید که متناوبا این کار رو انجام بدید، میتونید سیرها رو از این مقدار ریزتر کرده و داخل حفره مرغ بریزید و فقط دو سه بار مرغتون رو چرب کنید.

مدت زمان کامل برای پختن به عوامل مختلفی بستگی داره، مثلا وزن مرغ و یا حرارت فرتون.

Mode - preparing - Fried Chicken - home - to - lemon - and - garlic (5)

 

+++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا