تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه شیرینی نقلی خانگی (شیرینی اتریشی)

طرز تهیه شیرینی نقلی خانگی

(شیرینی اتریشی)

Recipes - Bakery - traditional - Homemade - Bakery - Austria

مواد لازم :

200 گرم كره
80 گرم پودر قند
/1 ق‌چ وانيل
4 عدد زرده تخم‌مرغ، 250 گرم آرد
50 گرم شكلات تخته‌اي
50 گرم پودر نارگيل

طرز تهیه:

1. كره را با پودر قند در كاسه‌اي ريخته و با همزن برقي به مدت هفت دقيقه هم بزنيد.

2. در كاسه‌اي ديگر زرده‌هاي تخم‌مرغ را با وانيل مخلوط كرده و با همزن خوب هم بزنيد تا كرم‌رنگ و يكدست بشود.آرد را الك كرده و كناري بگذاريد. تخم‌مرغ زده‌شده را به كره و پودر قند اضافه كنيد و آنها را با ليسك (قاشق مخصوص شيريني‌پزي) خوب مخلوط كنيد.

3. حالا آرد را كم‌كم به مواد اضافه و خوب با آنها مخلوط كنيد تا خمير يكدستي داشته باشيد.  فر را با درجه حرارت 125 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. سيني فر را آماده كنيد و شيريني‌ها را در آن بچينيد.

4. خمير آماده‌شده را در قيف با ماسوره شكوفه ريخته و با فشار دست خمير را بيرون آوريد. اندازه هر شيريني به طول چهار سانتي‌متر مناسب است. البته شكل و فرم شيريني به دلخواه شماست. در اينجا شيريني با همان فرم شكوفه‌اي به صورت مستطيل است.  شيريني‌هاي كوچك انگشتي‌شكل را روي سيني فر با فاصله بچينيد.

5. وقتي تمام خمير را به شكل شيريني روي سيني گذاشتيد، سيني را در طبقه وسط فر قرار دهید و 20 دقيقه صبر كنيد تا شيريني‌ها بپزند.  بعد از پخت سيني را از فر درآوريد و صبر كنيد تا شيريني‌ها خنك شوند.  در اين فاصله شكلات تخته‌اي را خرد كرده و روي حرارت غيرمستقيم (مانند بخار كتري) آب كنيد.  شيريني‌هاي آماده و خنك‌شده را برداشته و يك طرف آنها را در شكلات فرو ببريد تا شكلاتي شوند، بعد روي آنها پودر نارگيل بپاشيد.

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا